Salon Samochodowy IAA we Frankfurcie zostanie otwarty dla prasy. Nowe rozwiązanie dla BMW Group: w tym roku wszystkie trzy marki koncernu zostaną zaprezentowane pod jednym dachem – w hali 11, która została oficjalnie otwarta przez panią burmistrz Frankfurtu Petrę Roth. Do najnowocześniejszej hali wystawienniczej w Europie dotrzeć można bezpośrednio z nowego wejścia głównego targów. Elementem specjalnym prezentacji motoryzacyjnej BMW Group w 2009 r. będzie tor o długości kilkuset metrów otaczający całą przestrzeń wystawy, na którym zademonstrowana zostanie flota pojazdów wyposażonych w rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics, a także światowe premiery.
Thomas Muderlak odpowiedzialny za prezentację BMW Group na Salonie IAA we Frankfurcie mówi: „Uczestnictwo w targach motoryzacyjnych to ważny element działań komunikacyjnych adresowanych do klientów, mediów oraz zwiedzających. Cieszymy się, że na salonie IAA 2009 będziemy mieli możliwość stworzenia tradycji nowoczesnych prezentacji motoryzacyjnych i po raz pierwszy pokazania wszystkich trzech marek pod jednym dachem. Szczególnym doświadczeniem będzie oglądanie pojazdów w ruchu: podczas prezentacji BMW zastosuje swoje motto „Radość z jazdy” w sposób dosłowny”.
W latach 2003, 2005 i 2007 BMW prezentowało swe produkty w budynku kubistycznym w tzw. strefie Agora, natomiast MINI i Rolls-Royce Motor Cars zlokalizowane były w innych halach. Prezentacja w tym roku trzech marek w tym samym miejscu pozwoli firmie przedstawić różne inicjatywy korporacyjne. Jako organizator Junior Campus oraz gospodarz konferencji ZEIT BMW Group będzie mieć okazję do zaprezentowania istotnych kwestii społecznych, takich jak zrównoważony rozwój. Od 15 do 27 września 2009 r. dzieci w wieku 3-13 lat będą mogły odkryć pasję związaną zrównoważonym rozwojem i mobilnością w Junior Campus. Warsztaty prowadzone w formie zabawy uczą dzieci w wieku 7-13 lat, w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystywać zasoby. Kursy jazdy organizowane na zewnątrz strefy Junior Campus przez Dziecięcą Szkołę Bezpiecznej Jazdy pozwalają dzieciom od 3 do 6 lat nabyć umiejętność odpowiedzialnego zachowania w warunkach ruchu drogowego.
Zajmując stanowisko w debacie społeczno-politycznej na temat mobilności i zrównoważonego rozwoju, BMW organizuje szczyt przyszłościowy – Konferencję ZEIT, która ma służyć jako platforma do dyskusji panelowej z czołowymi przedstawicielami świata polityki, biznesu, architektury i ochrony środowiska. Ponadto na odbywającej się 15 września konferencji prasowej zostanie przedstawiony raport dotyczący zrównoważonego rozwoju na lata 2009/2010. Zrównoważony rozwój to również temat przewodni koncepcji stoiska BMW Group: w pokazach i wystawach motoryzacyjnych koncern stosuje system wystawy wielokrotnego użytku. Koncepcja oparta jest na elementach modularnych, nadających się do ponownego wykorzystania i pozwalających na zredukowanie ilości zużywanych materiałów.
Prezentacja BMW: „Doświadczanie radości”.
Podstawową koncepcją prezentacji marki BMW na salonie IAA 2009 jest czysta radość z jazdy. Po raz pierwszy zwiedzający targi IAA będą mogli podziwiać stylistykę i wygląd pojazdu w ruchu, dzięki dynamicznej prezentacji samochodów na torze. Flota pojazdów wyposażonych w rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics będzie imponującą demonstracją połączenia radości z jazdy i niskiego zużycia paliwa. Strategia EfficientDynamics jest czystym dowodem na to, że kwestie te nie są rozbieżne: w dwóch najnowszych generacjach pojazdów koncern obniżył zużycie paliwa dla samochodów sprzedawanych w Europie o ponad 25 procent przy jednoczesnym zwiększeniu radości z jazdy.
Do czasu otwarcia salonu IAA BMW będzie mogło poszczycić się sprzedażą 1,4 miliona egzemplarzy pojazdów wyposażonych w pakiet najnowocześniejszych technologii. Poza prezentacją floty pojazdów z EfficientDynamics stoisko BMW skoncentruje się na światowych premierach pojazdów hybrydowych BMW ActiveHybrid 7 i BMW ActiveHybrid X6 oraz na debiutujących również na rynku światowym BMW serii 5 Gran Turismo i BMW X1. Na zwiedzających czeka ponadto jeszcze więcej niespodzianek produktowych.
Stoisko MINI:„Co za urodziny. Oto MINI.”
26 sierpnia MINI będzie obchodzić 50. urodziny. W związku z tą szczególną okazją prezentacja salonowa MINI skupi się na 50-letniej historii sukcesu marki MINI. Program przekłada się również na architekturę stoiska: gości powita wielkoformatowe hasło „Co za urodziny. Oto MINI.”, o długości 35, szerokości 6 i głębokości 4 metrów, rozciągnięte ukośnie w poprzek całego stoiska. Premiery światowe MINI obejmują edycje urodzinowe MINI 50 Camden i MINI 50 Mayfair oraz liczne innowacje produktowe. Kolejną atrakcją stoiska MINI na salonie IAA 2009 jest koncepcja o nazwie MINIMALISM – pakiet rozwiązań stworzonych w celu zoptymalizowania zużycia paliwa i obniżenia emisji spalin, prezentowanych w oferującej niezwykłe doznania strefie futurystycznej.
Prezentacja marki Rolls-Royce.
Specjalnym akcentem prezentacji marki Rolls-Royce na salonie samochodowym jest światowa premiera modelu Rolls-Royce Ghost. Stoisko, w którym oprócz modelu Ghost pokazane zostaną produkty serii Phantom, obejmujące np. pojazdy Phantom Extended Wheelbase, Drophead Coupe czy Phantom Coupe, zostało zaprojektowane w formie otwartego budynku z dachem wpuszczającym światło dzienne.