Prezentacja samochodu odbyła się w kameralnym gronie zaproszonych gości i miała miejsce w wyjątkowym miejscu, w hangarze na zamkniętym terenie lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Wybór tego miejsca nie był przypadkowy, gdyż w ten sposób niemiecka firma chciała podkreślić początki swojej działalności jako producenta silników lotniczych, do czego nawiązuje również logo marki - kręcące się śmigło na tle niebieskiego nieba. Przybyłych na miejsce gości, przewożono kilkoma BMW serii 5 i 7 z ogólnie dostępnego parkingu na zamknięty teren lotniska, gdzie obowiązywały zaostrzone normy bezpieczeństwa. To w połączeniu z kulturalną obsługą i czerwonym dywanem rozwiniętym przed wejściem do hangaru, nadawało całemu przedsięwzięciu wyjątkowego klimatu tajemniczości. Wewnątrz tuż przy wejściu prezentowały się dwa samochody, BMW X6 M oraz BMW 760Li, czyli jedne z ostatnich nowości bawarskiej marki. Na środku hangaru były parawany wyznaczające miejsce zbliżającej się prezentacji, którą można podzielić na trzy części, którym towarzyszyło hasło "Kiedy ostatni raz przeżyłeś coś pierwszy raz?".
Pierwsza część to wirtualna prezentacja samochodu przy wykorzystaniu specjalnie przygotowanych filmów. Jako pierwszy głos zabrał Andreas Biehler, Dyrektor Generalny BMW Polska, który omówił wszystkie zagadnienia związane z pomysłem na nowy model i drogę jaką musieli przejść projektanci niemieckiej marki, aby w końcu BMW 5 GT ujrzało światło dzienne. Jako drugi wystąpił Maciej Galant, Dyrektor Sprzedaży BMW Polska, przedstawiając wszystkie najważniejsze cechy nowego modelu. Wiadomo, że kluczowym elementem nowego BMW 5 Gran Turismo jest jego wnętrze - ergonomiczne, obszerne, wykonane z najwyższej jakości materiałów. Grupą docelową dla nowego auta są ludzie spędzający aktywnie czas z rodziną, ale jednocześnie ceniący sobie wysoki komfort, nie rezygnując również z harmonijnego i eleganckiego wizerunku swojego samochodu łączącego cechy stylistyczne serii 7 i X6. To wszystko ma im zapewnić BMW 5 GT, oparte na płycie podłogowej serii 7, zapewniające dużą przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażniku, posiadające cechy użytkowe kombi, komfort wsiadania typowy dla SUV-ów oraz sportową linię przypominającą coupe.
To zupełnie nowy segment rynku, nisza, którą BMW ma zamiar zdominować zanim konkurencja podejmie jakiekolwiek kroki, podobnie jak miał oto miejsce w przypadku X6, którego wysoka sprzedaż zaskoczyła nawet kierownictwo BMW Polska. Seria 5 GT, to coś pomiędzy serią 7, a modelami X5 i X6, czego dowodem jest również cena 263 000 PLN za wersję 530d, plasująca auto powyżej X5, bardzo blisko X6, ale sporo poniżej serii 7. A jakie są oczekiwania BMW Polska wobec nowego modelu? Początkowo przyjmowano, że polski rynek będzie w stanie przyjąć w pierwszym roku ok. 50 sztuk BMW 5 GT. Jednak zainteresowanie tym autem w salonach, jak również ciepłe przyjęcie go we Frankfurcie, pozwala polskiemu kierownictwu firmy w Polsce postawić poprzeczkę sporo wyżej i zaplanować sprzedaż na poziomie nawet 75 egzemplarzy. Co ważne, BMW 5 Gran Turismo nie jest żadną zapowiedzią linii stylistycznej nowej serii 5, gdyż ta ma podążać swoją własną, odrębną drogą.
W drugiej "tercji" prezentacji był czas na rozmowy z przybyłymi na miejsce oficjelami BMW Polska, ale przede wszystkim na bliższe poznanie BMW 5 Gran Turismo i sprawdzenie w jakim stopniu rzeczywistość pokrywa się z zapewnieniami niemieckiej firmy. Trzecia część prezentacji to pokaz kunsztu kucharskiego Jeana Bos, twórcy pierwszej Akademii Kuchni Molekularnej w Polsce, dyplomowanego Mistrza Kucharskiego Francji i Belgii, uhonorowanego niezliczoną liczbą tytułów i odznaczeń gastronomicznych w Polsce i na świecie, który całe swoje życie poświęcił gotowaniu stając się artystą i mistrzem w swoim fachu. W skrócie, kuchnia molekularna to trend w gastronomii łączący naturę z wiedzą z dziedziny chemii i fizyki, którego początki datuje się na lata 80. ubiegłego wieku.