Dzięki nowatorskiemu składanemu dachowi w kształcie płetwy kabriolet BMW serii 6 uwodzi, podobnie jak model Coupé tej samej serii, wyraźną i elegancką linią nadwozia – boczne powierzchnie dachu przypominają szerokie słupki tylne w ekskluzywnym stylu Coupé. Otwarty dach podkreśla natomiast niezależny charakter kabrioletu. To auto umiejętnie łączy w sobie atletyczne cechy sportowego coupé ze stylowymi elementami luksusowego czteroosobowego kabrioletu. Jedno spojrzenie na nowy model wystarczy, aby domyślić się, jaką zwinnością wyróżnia się auto BMW serii 6.
Nabywcy kabrioletu poprzez jazdę z otwartym dachem chcą podkreślić swój osobisty styl życia. Dlatego też dla indywidualistów i miłośników kabrioletów firma BMW stworzyła nowy i pełen charakteru wariant serii 6. Dzięki temu każdy klient otrzyma pojazd spełniający jego marzenia. Duży potencjał innowacyjny oraz najlepsza jakość marki BMW sprawiają, że zarówno kabriolet jak i Coupé gwarantują maksymalną radość z jazdy, komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność w codziennej eksploatacji.
Silnik V8 – moc przyjemności pod gołym niebem
Kabriolet BMW 645Ci został wyposażony w 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,4 l. Silnik rozwija moc 245 kW/333 KM przy maksymalnym momencie obrotowym rzędu 450 Nm. Płynna regulacja praktycznie wszystkich istotnych parametrów, takich jak fazy rozrządu (Bi-VANOS), skok zaworów (VALVETRONIC), a nawet długość przewodów ssących, pozwala silnikowi idealnie dostosować się do każdej sytuacji. Korzyścią dla klienta są dobre osiągi oraz zużycie paliwa wynoszące zaledwie 11,7 litra benzyny super plus na 100 km – naprawdę niewiele, jak na silnik ośmiocylindrowy (z manualną skrzynią biegów) – a także ochrona środowiska naturalnego (norma EU4/LEV). Również i pod tym względem można mówić o znakomitym silniku fascynującego auta, czego dowodem jest nagroda "International engine of the year 2002".
W połączeniu z jedną z trzech dostępnych sześcioprzełożeniowych skrzyń biegów (wśród nich znana z Formuły 1, obsługiwana za pomocą przycisków na kierownicy sekwencyjna manualna skrzynia biegów SMG) z osiągami kabrioletu 645 Ci mogą konkurować osiągi tylko nielicznych aut sportowych. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w przeciągu 6,2 sekundy, a po osiągnięciu maksymalnej prędkości 250 km/h jego pęd do przodu ograniczany jest elektronicznie.
Lekka konstrukcja i systemy regulacji układu jezdnego zapewniają optymalną dynamikę Jazda kabrioletem serii 6 daje kierowcy sportową przyjemność. Jest to zasługą szczególnie sztywnej karoserii, która dzięki specjalnej strukturze nośnej osiąga wartości drgania odpowiadające doskonałym wartościom dwuosobowego roadstera, co w klasie czteroosobowych kabrioletów jest naprawdę wyjątkowe. Konsekwentnie stosowana lekka konstrukcja pozwoliła zredukować masę własną kabrioletu 654 Ci do 1800 kilogramów i zrealizować typowy dla pojazdów BMW rozkład masy na osie w stosunku niemal 50:50. Wraz z idealnym przy takim rozkładzie masy napędem na oś tylną, który uwalnia układ kierowniczy od jakichkolwiek wpływów napędu, wykonany całkowicie z aluminium układ jezdny posiada właściwości wychodzące daleko poza standard swojej klasy, w szczególności jeśli wziąć pod uwagę jego niesamowicie precyzyjną reakcję.
Pośród systemów regulacji układu jezdnego BMW, które wspomagają działanie i tak już bardzo dobrego standardowego układu jezdnego kabrioletu BMW serii 6, warto podkreślić układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) oraz „inteligentny” układ Dynamic Drive, który prawie całkowicie niweluje przechyły boczne karoserii na zakrętach i poprzez rozdział momentu kołysania od osi przedniej do tylnej redukuje konieczność zmiany kąta skrętu. Dzięki temu rozwiązaniu kabriolet odznacza się dużą stabilnością i spokojnym zachowaniem na drodze. Kierowca natomiast może cieszyć się szczególnie zwinnym, bezpośrednim i sportowym stylem jazdy.
Aktywny układ kierowniczy – jeszcze lepsze prowadzenie
Innowacyjne rozwiązanie BMW, jakim jest aktywny układ kierowniczy, podnosi bezpieczeństwo i komfort jazdy, który oferują modele serii 6 już w wyposażeniu standardowym. Dzięki dostępnemu na życzenie aktywnemu układowi kierowniczemu podczas jazdy z niewielką prędkością można sterować pojazdem bardziej bezpośrednio, a przez to precyzyjniej, a wraz ze wzrostem tempa jazdy mniej bezpośrednio, co pozwala na utrzymanie lepszego i spokojniejszego kursu.
Aktywny układ kierowniczy obejmuje również czujnik przyspieszenia bocznego i jest połączony z układem DSC, umożliwiając w ten sposób szybką i sprawną korektę niestabilności pojazdu poprzez zmianę kąta skrętu przednich kół i redukując interwencję układu DSC w dolnym zakresie reakcji. Bez wątpienia aktywny układ kierowniczy i układ DSC tworzą idealnie dobraną parę.
Reflektory adaptacyjne – jeszcze większe bezpieczeństwo
Innym rewolucyjnym rozwiązaniem firmy BMW są reflektory adaptacyjne. Stanowią one doskonałe uzupełnienie bardzo dobrych standardowych reflektorów ksenonowych nowego kabrioletu serii 6.
Reflektory adaptacyjne ustawiają się pod odpowiednim kątem, oświetlając zarówno drogę przed pojazdem, jak i pobocze nawet o 90 procent lepiej niż reflektory konwencjonalne. Aby funkcja ta działała prawidłowo, do jednostki sterującej światłami drogowymi i światłami mijania na bieżąco wprowadzane są poprzez sieć pokładową dane dotyczące kąta skrętu kół samochodu, przyspieszenia bocznego i prędkości jazdy, a silnik elektryczny obraca reflektory ksenonowe w odpowiednim kierunku – tzn. w lewo lub w prawo – zgodnie z ruchem samochodu. W praktyce zapewnia to wyższy standard bezpieczeństwa podczas nocnej jazdy po krętych drogach.
Dach z doskonałą izolacją akustyczną i termiczną
Praktyczne zalety nowego kabrioletu BMW widoczna jest również na przykładzie nowo skonstruowanego dachu składanego. Izolująca akustycznie i termicznie warstwa PUR między gumowaną plandeką zewnętrzną a podsufitką tak samo skutecznie tłumi dźwięki, jak i stawia czoło wiatrowi i złej pogodzie. Miękki dach kabrioletu osiąga przy tym bardzo dobre wartości akustyczne, co sprawia, że nawet przy dużej prędkości można swobodnie rozmawiać. Stojąca pionowo między "płetwami" dachu szklana szyba tylna jest ogrzewana, a przy zamkniętym dachu można opuścić ją elektrycznie i całkowicie schować w ściance działowej komory bagażnika. Umożliwia to wolną od przeciągów wentylację, której efekt jest podobny do wentylacji w limuzynach z dachem przesuwnym. Również wszystkie okna boczne są całkowicie opuszczane.
Elektrycznie otwierany dach w przeciągu kilku sekund "znika" całkowicie pod stabilną osłoną w schowku umieszczonym w bagażniku. Gdy dach jest zamknięty, ruchomy schowek można łatwo złożyć, aby zyskać dodatkowe miejsce w bagażniku. Elektryczny mechanizm otwierający dach sterowany jest za pomocą pilota i posiada funkcję automatycznego odblokowania w górnej ramie szyby przedniej. Otwieranie komfortowe umożliwia rozkładanie lub składanie dachu z kabiny pasażerskiej jednym przyciśnięciem przycisku lub za pomocą kluczyka. Możliwe jest to także podczas ruszania z miejsca lub w warunkach jazdy w mieście, gdy prędkość nie przekracza 30 km/h, i obejmuje również takie funkcje jak zamykanie wszystkich okien oraz blokowanie i odblokowywanie dachu. Podczas jazdy z otwartym dachem deflektor zmienia kabriolet w niemal wolne od przeciągów auto dwuosobowe – jeśli potrzebne są wszystkie cztery miejsca, można go złożyć i schować w bagażniku.
Komfort jazdy dla czterech osób
Jako pełnowartościowy kabriolet 2+2 model BMW 645Ci oferuje wszystkim pasażerom najwyższy w tego typu autach komfort siedzenia, luksusowe wyposażenie i niezwykle eleganckie wnętrze. Dostępne w wyposażeniu standardowym elektryczne fotele kierowcy i pasażera z funkcją pamięci trzech ustawień są ergonomicznie ukształtowane i pokryte wysokogatunkową skórą Dakota. Dostępne na życzenie fotele sportowe, również regulowane elektrycznie, mają twardsze wypełnienie, lepiej podpierają ciało podczas dynamicznej jazdy i wyposażone są w regulowane podparcie ud.
W tym kabriolecie, nawet pasażerowie na tylnym siedzeniu mogą cieszyć się luksusem. Mimo że wzorowany na modelach Coupé dach jest stosunkowo płaski, nawet osoby dorosłe mają wystarczająco dużo miejsca nad głową. Oba głęboko wyprofilowane, oddzielne fotele skórzane i anatomicznie ukształtowane oparcia gwarantują dobre podparcie boczne. Wygodny system ułatwiający wsiadanie, zastosowany w fotelach kierowcy i pasażera z przodu, zapewnia wygodny dostęp do obu tylnych siedzeń. Zaletą są również wbudowane pasy bezpieczeństwa foteli przednich, dzięki którym podczas wsiadania do tyłu pasażerowie nie muszą obawiać się, że się w nie zaplączą.
O praktycznym zaletach kabrioletu świdaczy także bagażnik o pojemności 300 litrów przy otwartym i 350 litrów przy zamkniętym dachu. Może on pomieścić jedną dużą i jedną małą walizkę lub dwie 46-calowe torby golfowe i średniej wielkości walizkę z twardego materiału. Klapa umożliwiająca załadowanie długich przedmiotów oraz worek na narty, pozwalają na transport dwóch par nart, bez ograniczenia miejsca siedzącego.
Wnętrze kabrioletu podkreśla ścisły związek z modelem Coupé serii 6. Również tutaj zastosowanie znalazła zasada "dynamicznej harmonii". "Dynamika" odnosi się do ruchu płaszczyzn i linii. "Harmonia" opisuje sposób, w jaki te płaszczyzny i linie współgrają ze sobą, podkreślając wzajemnie swój przekaz. Takie wnętrze idealnie harmonizuje z atrakcyjną linią stylistyczną nadwozia kabrioletu serii 6.
Wysokiej klasy materiały wykończeniowe, takie jak skóra, drewno i metal, oraz gustowne połączenie starannie dobranych, dyskretnych barw, tworzą w kabinie pasażerskiej prawdziwie eleganckie wnętrze, nie umniejszając pod żadnym względem funkcjonalności. Wszystkie istotne dla kierowcy funkcje rozmieszczone są ergonomicznie bezpośrednio na kierownicy lub wokół niej. Wszystkie funkcje ważne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera znajdują się w obszarze konsoli środkowej. Centralny element obsługi stanowi kontroler, za pomocą którego można sterować prawie wszystkimi funkcjami komfortowymi pojazdu na wyświetlaczu kontrolnym.
Wyświetlacz Head Up – najważniejsze informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy Nowatorski wyświetlacz Head Up BMW, dostępny w wyposażeniu dodatkowym, podczas jazdy wyświetla najważniejsze informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Informacje te obejmują między innymi aktualną prędkość pojazdu, wskazówki nawigacyjne, ustawienia tempomatu oraz komunikaty układu Check Control. Ten wirtualny obraz wyświetlany jest przed maską samochodu, dzięki czemu prowadzenie pojazdu jest mniej męczące i bezpieczniejsze, ponieważ nie wymaga odrywania wzroku od sytuacji panującej na szosie.
Podobnie jak wyświetlacz Head Up, nowoczesny system sterowania głosem stanowi najnowsze osiągnięcie koncepcji obsługi pojazdu iDrive, którą firma BMW rozwija w celu zapewnienia klientom jeszcze większego komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Funkcje głosowe dostępne są jako wyposażenie dodatkowe w połączeniu z systemem nawigacyjnym BMW Professional oraz z systemem CCC (Car Communication Computer).
Istotą systemu sterowania głosem jest opcja uruchamiania głosowego wszystkich zasadniczych funkcji komfortowych iDrive podczas prowadzenia pojazdu, bez odrywania wzroku od drogi. W praktyce oznacza to, że za pomocą prostych poleceń głosowych można aktywować prawie wszystkie funkcje wyświetlacza. Sam system jest niezależny od użytkownika, dzięki czemu nie ma konieczności czasochłonnej nauki rozpoznawania głosu. Inteligentna funkcja syntezy mowy odczytuje na głos otrzymaną pocztę elektroniczną, wiadomości SMS, nazwy stacji radiowych lub listy wyboru. Za pomocą zdefiniowanych krótkich poleceń kierowca może również skorzystać z bardziej szczegółowych informacji i funkcji systemu iDrive. Wypada wspomnieć również o tym, że Centrum Sterowania umożliwia kierowcy dostęp online do portalu BMW, który oferuje wybrane usługi internetowe.
Instalowany standardowo w nowym kabriolecie BMW system audio hi-fi, wyposażony w osiem głośników, umożliwia pasażerom słuchanie dźwięku o najwyższej jakości. Oferowany jako wyposażenie dodatkowe system hi-fi TOP posiada aż 13 głośników i zamienia auto w prawdziwą salę koncertową pod gołym niebem. Dodatkowe głośniki centralne w tablicy rozdzielczej, subwoofery w tylnych bocznych obiciach drzwi oraz pięciokanałowy korektor graficzny LOGIC7 gwarantują wyjątkowo autentyczny, przestrzenny dźwięk o jakości studyjnej bez względu na wybrany format audio.
Najwyższy standard bezpieczeństwa pasywnego również podczas jazdy z otwartym dachem Bez wątpienia najnowszy kabriolet serii 6 spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, obejmujące między innymi automatyczny pałąk antykapotażowy – niezależnie od tego, czy dach jest zamknięty, czy otwarty. Pojazd wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, takie jak wbudowane w oparcia foteli automatyczne pasy bezpieczeństwa z napinaczami, inteligentnie sterowane poduszki chroniące głowę oraz poduszki boczne, a także poduszki zabezpieczające kolana dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu (USA). W połączeniu z niezwykle odporną na odkształcenia karoserią systemy te gwarantują doskonałą ochronę w przypadku kolizji, porównywalną z wzorowym standardem znanym z modeli Coupé serii 6.