Jesienią bieżącego roku w ofercie BMW pojawi się po raz pierwszy samochód kompaktowy: pięciodrzwiowe BMW serii 1 o długości 4,23 m. Auta nowej serii są krótsze od limuzyny serii 3 o 24 cm. Typowa dla BMW koncepcja napędu, silniki wysokiej mocy, wysokogatunkowe wyposażenie i wynikający z tego komfort jazdy stanowią nową i jedyną w swoim rodzaju ofertę w tej klasie aut.
Już na pierwszy rzut oka widać, że ten nowy, pięciodrzwiowy samochód to na wskroś prawdziwe BMW: szeroki rozstaw osi z krótkim zwisem przednim, niska liniadachu z typowym "załamanym" profilem słupka tylnego oraz charakterystyczny front z atrapą chłodnicy w kształcie nerek i podwójnymi reflektorami dają nowemu autu wygląd, który wyróżnia je w tłumie. Praktyczna klapa tylna otwiera dostęp do bagażnika o pojemności od 330 do 1150 litrów, który umożliwia przewóz nawet większych rozmiarów sprzętu sportowego, dla różnorodnych form spędzania wolnego czasu.
Czy z bagażem, czy bez – jazda nowym BMW serii 1 to zawsze czysta przyjemność: ergonomia foteli doskonale nadających się do długich podróży i tablicy rozdzielczej o wzorcowej wręcz przejrzystości gwarantują przyjemną jazdę. Już samo uruchomienie silnika (przez naciśnięcie przycisku) zwiastuje radość z jazdy, jakiej dostarczyć może tylko BMW. Niespotykana w tej klasie aut zwinność i precyzja prowadzenia pozwalają BMW serii 1 nie tylko pokonywać sportowo, ale i komfortowo, kręte drogi poza miastem, lecz gwarantują również sprawne poruszanie się po mieście. Dzieje się tak dlatego, że nowa seria 1 – podobnie jak wszystkie auta marki BMW – ma silnik z przodu, a napęd na tylną oś, więc nawet na najbardziej krętej drodze układ napędowy nie ma wpływu na pracę układu kierowniczego, a tylne koła optymalnie przenoszą siłę napędową na nawierzchnię.
Koncepcję tę uzupełnia idealny rozkład masy pojazdu na oś przednią wykonana z aluminium i pięciowahaczową oś tylną. To wszystko zapewnia optymalną trakcję również podczas jazdy z pełnym obciążeniem i w górach. Układ napędowy i jezdny uzupełnia wyjątkowo sztywna karoseria o doskonałej aerodynamice – współczynnik oporu wynosi tylko 0,29.
Żaden inny kompaktowy samochód nie może pochwalić się taką sumą harmonii rozwiązań technicznych, sportowych właściwości jezdnych i przydatności do długich tras, jak BMW serii 1.
Cztery wersje silnika od 115 do 163 KM.
Od samego początku klienci będą mieli do wyboru cztery wersje silników czterocylindrowych. Modele 116i (85 kW/115 KM) oraz 120i (110 kW/150 KM) wyposażone będą w najnowsze silniki benzynowe BMW. Modele 118d (90 kW/122 KM) oraz 120d (120 kW/163 KM) będą miały silniki wysokoprężne o dużym momencie obrotowym.
Wszystkie silniki spełniają oczywiście wymogi normy emisji spalin Euro 4. Sześciobiegowe skrzynie manualne (pięciobiegowa w modelu 116i) o precyzyjnych, krótkich skokach dźwigni lub komfortowa sześciobiegowa skrzynia automatyczna przenoszą moc napędową na 16-calowe koła z funkcją jazdy awaryjnej, gwarantując bezkonkurencyjną dynamikę jazdy w swoim segmencie. Zużycie paliwa w BMW serii 1 należy przy tym do najniższych w tej klasie aut.
Bezpieczeństwo aktywne i pasywne na najwyższym poziomie.
Mocne hamulce z dużymi tarczami zapewniają w każdej sytuacji wzorcową skuteczność hamowania. Dwustopniowe światła stop informują kierowców jadących z tyłu o hamowaniu zwykłym i awaryjnym. Najwyższy poziom reprezentują również liczne zabezpieczenia, takie jak montowany standardowo układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), układ dynamicznej kontroli hamowania (DBC), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oraz bogaty zestaw poduszek powietrznych z poduszkami chroniącymi głowę dla wszystkich pasażerów. Zabezpieczenia te w połączeniu z wzorcowo bezpieczną karoserią to doskonałe warunki do uzyskania pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Możliwości wyposażenia dodatkowego jak w klasie aut luksusowych.
Obok bogatego wyposażenia standardowego dostępny jest szeroki wachlarz wyposażenia dodatkowego, pozwalającego na indywidualny dobór konfiguracji. Wiele z tych elementów dostępnych było dotychczas tylko w autach klasy wyższej. Na przykład komfortowy dostęp do auta bez kluczyka, złącze Bluethooth do telefonu komórkowego, fotele sportowe z regulacją oparcia, czujniki parkowania (PDC) z przodu i z tyłu z sygnalizacją akustyczną, reflektory ksenonowe oraz systemy audio o różnej mocy i systemy nawigacyjne obsługiwane za pomocą centralnego kontrolera lub sterowane głosem zgodnie z nowoczesną koncepcją BMW iDrive.
Niepowtarzalna koncepcja BMW serii 1 adresowana jest do klientów, którzy cenią sobie praktyczne właściwości dotychczasowych aut kompaktowych, a dotąd bezskutecznie szukali auta, które gwarantowałoby przy tym wysoki komfort jazdy i możliwość indywidualizacji pojazdu oraz dawało dużą przyjemność z jazdy. BMW serii 1 spełnia właśnie te kryteria, oferując produkt wysokiej jakości o nowoczesnym i wyróżniający się nowoczesną, atrakcyjną stylistyką.
BMW serii 1 produkowane jest w supernowoczesnych zakładach w Regensburgu. Powstała tam linia produkcyjna, charakteryzująca się z jednej strony najwyższą elastycznością i możliwościami dywersyfikacji produkowanych modeli, a z drugiej strony – doskonałą ergonomią stanowisk pracy.
BMW serii 1 to dla Grupy BMW również istotny fundament dalszego rozwoju firmy. Klasa wysokiej jakości aut kompaktowych oceniana jest przez ekspertów badań rynkowych jako segment rynku o dużym potencjale na całym świecie. Ze względu na specyficzną koncepcję pojazdu BMW serii 1 zajmie w tym segmencie czołową pozycję, przyczyniając się do dalszego umacniania marki BMW.
Cennik BMW serii 1 opublikowany będzie niebawem. Wprowadzenie na rynek przewidziano na jesień 2004 r. Premiera auta będzie miała miejsce podczas tegorocznego Paryskiego Salonu Samochodowego.