...typową dla marki BMW dynamikę jazdy, wyjątkową oszczędność oraz nowatorskie funkcje komfortu i bezpieczeństwa szósta generacja tej serii podkreśla pozycję firmy BMW jako czołowego producenta luksusowych pojazdów w całym procesie rozwoju.
Stylistyka: charyzmatyczne, sportowe, eleganckie.
Oprócz dużego rozstawu osi, dłuższej i smuklejszej maski silnika oraz krótszych zwisów z przodu, kolejną zmianą jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona linia dachu, dzięki którym nowe BMW serii 5 Limuzyna wyróżnia się wśród konkurencji.
Wygląd pojazdu cechują przede wszystkim idealne proporcje. Typowe cechy BMW zawarte są w strukturze maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w stylowych i eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.
We wnętrzu panuje nowoczesna funkcjonalność w połączeniu z doskonałą atmosferą, niepowtarzalnym stylem i dbałością o potrzeby kierowcy w strukturze kokpitu, co zapewnia wyjątkowe wrażenia jezdne.
Wrażenia jezdne: nadzwyczajna dynamika i komfort jazdy.
Najbardziej zaawansowane technologie układu napędowego i jezdnego gwarantują sportowe osiągi w połączeniu z jeszcze wyższym poziomem komfortu. Jednocześnie opcjonalny układ kontroli dynamiki jazdy (Dynamic Driving Control) pozwala dostosować ustawienia zawieszenia do indywidualnych preferencji. Nowe BMW serii 5 Limuzyna może być również wyposażone jest w układ Adaptive Drive obejmujący układ dynamicznej kontroli amortyzatorów (Dynamic Damper Control) oraz dynamicznej kontroli stabilności (Dynamic Drive stability control), a także zintegrowany aktywny układ kierowniczy.
Nowe BMW serii 5 Limuzyna debiutuje z jednym silnikiem ośmiocylindrowym oraz trzema sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. Paletę silników uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem bezpośredniego wtrysku. BMW 520d o maksymalnej mocy 135 kW/184 KM, wyposażone standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika, ustanawia nowe standardy w swym segmencie pojazdów. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE (Euro 5) wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 132 g na kilometr (dane tymczasowe).
Najwyższą wersją silnika jest jednostka ośmiocylindrowa z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i, rozwijająca maksymalną moc 300 kW/407 KM.
Montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i VALVETRONIC dostarcza 225 kW/306 KM mocy, natomiast dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection i pracujące z tzw. ubogą mieszanką rozwijają 190 kW/258 KM w BMW 528i i 150 kW/204 KM w BMW 523i.
Zaawansowane technologicznie sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne pozwalają BMW 530d uzyskiwać maksymalnie 180 kW/245 KM, a BMW 525d równie imponujące 150 kW/204 KM mocy. Wyposażone w opcjonalną technologię BMW BluePerformance BMW 530d jest zgodne z wymogami normy emisji Euro 6. Nie trzeba też chyba wspominać, że wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Limuzyna spełniają wymagania europejskiej normy emisji spalin Euro 5.
BMW EfficientDynamics: BMW serii 5 umacnia czołową pozycję.
Wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Limuzyna dostępne są opcjonalnie z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. BMW 550i wyposażone jest standardowo w zoptymalizowaną pod kątem wydajności skrzynię automatyczną oraz w unowocześniony dla wszystkich modeli elektryczne wspomaganie kierownicy.
Standardowe rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics obejmują w zależności od modelu: odzysk energii hamowania Brake Energy Regeneration, wskaźnik zmiany biegów, aktywne sterowanie klapami powietrza czy sterowanie agregatami pomocniczymi, jak np. odłączaną sprężarką klimatyzacji, w zależności od faktycznego zapotrzebowania. W konstrukcji drzwi, maski silnika, przednich ścian bocznych i elementów zawieszenia zastosowano inteligentną technologię lekką na bazie aluminium.
Innowacyjne systemy wspomagania w BMW ConnectedDrive.
Systemy wspomagania kierowcy, oferowane po raz pierwszy w ramach BMW ConnectedDrive, obejmują asystenta parkowania, funkcję Surround View, ostrzeganie o kolizji z aktywacją hamulców, a także tempomat aktywny, funkcję Stop & Go oraz nową funkcję Speed Limit Device. Dostępne są ponadto takie funkcje jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, wyświetlacz Head-Up, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz kamera cofania.
Połączony z BMW serii 7 proces rozwoju i produkcji.
Światowa premiera nowego BMW serii 5 Limuzyna otwiera nowy rozdział w historii sukcesu firmy. W ciągu pięciu generacji modelowych sprzedaż światowa BMW serii 5 wyniosła ponad 5,5 miliona egzemplarzy. Obecny model oparty jest na całkowicie nowej koncepcji pojazdu zastosowanej również w luksusowych limuzynach serii 7.
Połączona produkcja BMW serii 5 Limuzyna oraz BMW serii 7 w zakładach BMW w Dingolfing, a także wszechstronne zastosowanie wspólnych podzespołów, zapewnia wydajność i doskonałą jakość procesu produkcyjnego w oparciu o najwyższe standardy rynkowe.