...niezwykłe wrażenia z jazdy z wzorcową wydajnością. Nowe modele w wielu segmentach pojazdów, poszerzenie oferty silników szczególnie tych o dużej mocy i niskim zużyciu paliwa oraz fascynujące koncepcje przyszłościowych układów napędowych to kolejna demonstracja wyjątkowej innowacyjności, która cechuje tę markę. Do absolutnych hitów tegorocznych targów motoryzacyjnych należy z pewnością światowa premiera nowego BMW serii 5 Limuzyna. Ponadto entuzjaści motoryzacji w dniach od 4 do 14 marca 2010 r. po raz pierwszy zobaczą na żywo nową odsłonę BMW X5 oraz nowe BMW serii 3 Coupe i nowe BMW serii 3 Cabrio.
Prezentowane w Genewie innowacje w zakresie techniki napędowej będą bardziej wszechstronne i różnorodne niż kiedykolwiek przedtem. Stanowią one w ramach koncepcji BMW EfficientDynamics zarówno kolejny krok w kierunku dalszego wzrostu wydajności w obecnych pojazdach seryjnych, jak również obejmują też plany średnio- i długookresowe. Nowe silniki przeznaczone do BMW serii 1 oraz BMW serii 3, modeli BMW X i BMW Z4 umożliwiają osiągnięcie jeszcze bardziej zoptymalizowanej relacji pomiędzy radością z jazdy a zużyciem paliwa. W Genewie pojawią się też dwa modele BMW znajdujące się tuż przed debiutem na rynku motoryzacyjnym – będzie to BMW ActiveHybrid X6 i BMW ActiveHybrid 7, w których połączenie silnika spalinowego z elektrycznym prowadzi zarówno do wyjątkowych przeżyć za kierownicą, jak i doskonałej efektywności.
Nie koniec na tym: genewski Salon Motoryzacyjny 2010 jest areną europejskiej premiery BMW Concept ActiveE. Ten model studyjny, stworzony na bazie BMW serii 1 Coupe, posiada całkowicie elektryczny napęd i wyposażony jest w innowacyjną technologię szczególnie wydajnych akumulatorów, która optymalizuje zarówno zasięg bez tankowania, jak i funkcjonalność pojazdu. BMW Concept ActiveE to połączenie bezemisyjnej jazdy z wygodą czterech miejsc siedzących i pojemnością bagażnika wynoszącą 200 litrów. Dzięki charakterystycznej zwinności i radości z jazdy ten pojazd koncepcyjny jest urzeczywistnieniem mobilności napędzanej elektrycznie w stylu BMW.
Nowe BMW serii 5 Limuzyna: wzór przyjemnej jazdy, estetyki i wydajności w górnej klasie średniej.
Wprowadzenie szóstej generacji BMW serii 5 Limuzyna ustanawia nowe standardy w zakresie radości z jazdy, estetyki i wydajności w samochodach górnej klasy średniej. Stylistyka tej limuzyny, której debiut nastąpi podczas Salonu Samochodowego w Genewie, charakteryzuje się harmonijnie zrównoważonymi proporcjami, stylowo-elegancką linią sylwetki i masywnym, charyzmatycznym kształtem. Nowe BMW serii 5 Limuzyna ma najszerszy rozstaw osi w swoim segmencie, a przestronne, nowoczesne wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów, kokpit dostosowany do potrzeb kierowcy oraz liczne, innowacyjne systemy asystujące gwarantują fascynujące doznania podczas jazdy.
W chwili wprowadzenia nowego BMW serii 5 Limuzyna na rynek oferowane będą silniki benzynowe – jeden ośmiocylindrowy i trzy sześciocylindrowe – oraz dwa sześciocylindrowe silniki wysokoprężne. Zakres osiągów waha się od 150 kW/204 KM do 300 kW/407 KM. Oferta zostanie uzupełniona o czterocylindrowy silnik wysokoprężny wyposażony w turbosprężarkę, z aluminiową skrzynią korbową i wtryskiem bezpośrednim Common Rail. Jego moc wynosi 135 kW/184 KM, co sprawia, że pozwoli on wkroczyć wyposażonemu w niego i standardowo w funkcję Auto Start Stop modelowi BMW 520d w zakres nowych, najlepszych parametrów wydajności w swoim segmencie. Alternatywnie do seryjnej sześciobiegowej skrzyni manualnej wszystkie wersje silników będą dostępne z ośmiobiegową skrzynią automatyczną (standard w nowym BMW 550i). Nieprzeciętnie sportowy charakter cechujący BMW serii 5 zostanie połączony z jeszcze większym poziomem komfortu. Doskonały układ jezdny nowego BMW serii 5 Limuzyna można opcjonalnie wyposażyć między innymi w układ Adaptive Drive oraz zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Dodatkowo opcjonalny układ kontroli dynamiki jazdy pozwala dobrać indywidualną konfigurację pojazdu. [AKAPIT} Do systemów asystujących, oferowanych po raz pierwszy w ramach BMW ConnectedDrive, należy asystent parkowania, układ Surround View, ostrzeżenie przed najechaniem z funkcją hamowania wraz z aktywnym tempomatem z funkcją Stop & Go oraz Speed Limit Device. Ponadto w nowym BMW serii 5 Limuzyna dostępne będą takie opcje jak funkcja ostrzegania przy zmianie pasa ruchu, funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja Speed Limit Info, wyświetlacz Head Up oraz BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób i kamerą cofania.
Elegancja i sportowy charakter w optymalnej, precyzyjnej formie: nowe BMW serii 3 Coupe i nowe BMW serii 3 Cabrio.
Na genewskim Salonie Samochodowym 2010 nowe BMW serii 3 Coupe i nowe BMW serii 3 Cabrio pojawią się po raz pierwszy w nowej odsłonie: z modyfikacjami stylistycznymi niektórych elementów, zmodernizowaną ofertą silników i nowymi modelami podstawowymi. Nowe elementy stylistyczne precyzyjnie wkomponowane z przód, boki i tył pojazdów jeszcze mocniej podkreślają sportowo-elegancki charakter obu modeli.
Paletę modeli BMW serii 3 Coupe i BMW serii 3 Cabrio rozszerzono o nowy model podstawowy BMW 318i, który wzbogaci niemiecki rynek samochodowy. Inne nowości w ofercie silników obejmują wyższą moc i większy moment obrotowy w modelach BMW 320d oraz BMW 325d i wprowadzenie nowego sześciocylindrowego silnika rzędowego z BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem benzyny i układem VALVETRONIC w najwyższych modelach BMW 335i Coupe oraz BMW 335i Cabrio. Wszystkie silniki w obu modelach spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.
Jeszcze bardziej dynamiczne, bardziej wydajne: nowe BMW X5.
Sportowe, a jednocześnie wydajniejsze niż kiedykolwiek przedtem – takie oblicze nowego BMW X5 umacnia jego czołową pozycję na tle konkurencji. Radykalnie zmodernizowana oferta silników pozwala w tej nowej wersji Sports Activity Vehicle uzyskać jeszcze bardziej zoptymalizowaną relację pomiędzy przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa. Rozszerzona oferta systemów asystujących podkreśla luksusowy i innowacyjny charakter nowego BMW X5. W wyglądzie zewnętrznym większa dynamika i solidność autentycznie wyraża się w precyzyjnych modyfikacjach stylistyki przedniej i tylnej części auta.
Nowe BMW X5 dostępne jest z czterema rodzajami silników. Najwyższym modelem jest BMW X5 xDrive50i, którego silnik V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem benzyny High Precision Injection osiąga moc 300 kW/407 KM. Nowe BMW X5 xDrive35i napędzane jest przez sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 225 kW / 306 KM z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem High Precision Injection i układem VALVETRONIC. Paletę uzupełniają dwa sześciocylindrowe silniki wysokoprężne najnowszej generacji z całkowicie aluminiową skrzynią korbową, turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim Common Rail. W nowym BMW X5 xDrive40d sześciocylindrowy silnik z technologią BMW TwinPower Turbo osiąga maksymalną moc 225 kW/306 KM. Silnik BMW X5 xDrive30d wyposażony jest w turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny i osiąga moc 180 kW/245 KM. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynoszące 7,4 l na 100 km wyznacza nowy standard wydajności na tle konkurencji. Wszystkie wersje silnikowe nowego BMW X5 spełniają normę emisji spalin Euro 5. Zjawiskiem unikatowym w segmencie samochodów tej klasy jest różnorodność systemów asystujących oferowanych w nowym BMW X5.
BMW X5 jako jedyne auto w swojej klasie może być wyposażone w wyświetlacz Head-Up i kamerę górną Top View. Dodatkowo w tym SAV-ie dostępne są również takie funkcje jak aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja Speed Limit Info oraz Side View.
Nowy wymiar dynamiki jazdy w roadsterze: BMW Z4 sDrive35is.
Europejską premierą BMW Z4 sDrive35is na Salonie Samochodowym w Genewie firma BMW sygnalizuje początek nowego wymiaru dynamiki jazdy w pojazdach typu roadster. Nowy najwyższy model tego charyzmatycznego dwuosobowego auta fascynuje imponującymi osiągami, możliwymi dzięki zastosowaniu rzędowego silnika sześciocylindrowego o mocy 250 kW/340 KM z technologią BMW Twin Turbo i układu bezpośredniego wtrysku High Precision Injection, jak również siedmiobiegowej sportowej skrzyni automatycznej z podwójnym sprzęgłem oraz standardowego pakietu sportowego z adaptacyjnym układem jezdnym typu M. BMW Z4 sDrive35is przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,8 sekundy. Zużycie paliwa wynoszące 9,0 litrów na 100 km jest takie samo, jak w BMW Z4 sDrive35i ze sportową automatyczną skrzynią biegów.
Zoptymalizowane przyspieszenie, zredukowane zużycie paliwa: BMW 135i Coupe i BMW 135i Cabrio z nowym rzędowym silnikiem sześciocylindrowym i opcjonalną skrzynią siedmiobiegową z podwójnym sprzęgłem.
Nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy i opcjonalna skrzynia siedmiobiegowa z podwójnym sprzęgłem i funkcją Sport Automatic gwarantują osiągnięcie w BMW 135i Coupe i BMW 135i nowych rekordów dynamiki i wydajności. Te zdecydowanie najbardziej sportowe modele w segmencie samochodów kompaktowych mogą dzięki temu poprawić przyspieszenie i jednocześnie jeszcze bardziej zredukować zużycie paliwa i emisji spalin. W nowym, topowym silniku połączono technologię BMW TwinPower Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny High Precision Injection i całkowicie adaptacyjnym układem sterowania zaworów VALVETRONIC. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 l osiąga moc 225 kW/306 KM. W połączeniu ze skrzynią siedmiobiegową z podwójnym sprzęgłem i funkcją Sport Automatic, dostępną po raz pierwszy w BMW serii 1, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi w BMW 135i Coupe zaledwie 5,2 sekundy, a w BMW 135i Cabrio – 5,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE zmniejszyło się do 8,5 l na 100 km w Coupe i 8,6 l w Cabrio.
Nowe silniki i oferta BMW Performance dla BMW X6.
Jako pierwszy na świecie model Sports Activity Coupe BMW X6 stanowi urzeczywistnienie typowej dla BMW radości z jazdy. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2010 zostanie jeszcze raz dobitnie podkreślone wyjątkowe miejsce modeli BMW X na tle konkurencji. Nowe silniki spalinowe i wysokoprężne dbają o to, aby fascynujący sportowy charakter BMW X6 skomponował się z nie mniej imponującą wydajnością. Ponadto wszystkie modele nowego BMW X6 wyposażone będą w przyszłości standardowo w ośmiobiegową skrzynię automatyczną.
W nowym BMW X6 xDrive35i sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem High Precision Injection i układem VALVETRONIC pozwala osiągnąć moc 225 kW / 306 KM i jeszcze bardziej zoptymalizowaną relację pomiędzy przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa. Również w obu wersjach z silnikami wysokoprężnymi zastosowano reprezentacyjne modele nowej, niezwykle wydajnej generacji silników, przy czym przede wszystkim BMW X6 xDrive30d dzięki średniemu zużyciu paliwa w cyklu pomiarowym UE wynoszącym 7,4 l na 100 km osiąga najlepsze parametry w swojej klasie. Wszystkie warianty silników do BMW X6 spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.
Sportowy profil BMW X6 potęgują dodatkowo nowe komponenty z oferty BMW Performance. Po raz pierwszy Sports Activity Coupe może zostać wzbogacone w opcje dodatkowego wyposażenia z zakresu układu napędowego, układu jezdnego, kokpitu i aerodynamiki zaprojektowane specjalnie dla tego modelu. Oferta obejmuje między innymi pakiet aerodynamiczny BMW Performance, kierownicę BMW Performance oraz obręcze kół ze stopów lekkich BMW Performance. Do modeli silników benzynowych dostępny jest pakiet mocy BMW Performance, zwiększający moc i moment obrotowy, dzięki któremu możliwości przyspieszenia Sports Activity Coupe są jeszcze lepsze.
BMW M3: Maksymalna moc w jeszcze bardziej wydajnej wersji.
Większa radość z jazdy, mniejsza emisja spalin. To motto strategii rozwoju BMW EfficientDynamics obowiązuje również dla pojazdów o największej mocy. W konsekwencji w modelu BMW M3 wiosną 2010 r. zaprezentowane zostanie połączenie nadzwyczajnych osiągów ze zredukowanym zużyciem paliwa i mniejszą emisją spalin. Zakres funkcji standardowych BMW EfficientDynamics zostanie teraz uzupełniony o funkcję Auto Start Stop.
Dzięki niej kierowca może uniknąć fazy pracy na biegu jałowym podczas krótkich postojów na skrzyżowaniach czy w korku. Aby wyeliminować niepotrzebne zużycie paliwa, silnik jest wyłączany w momencie postoju. Gdy tylko kierowca chce kontynuować jazdę, następuje ponowne włączenie napędu bez żadnego opóźnienia. Funkcja Auto Start Stop oferowana jest zarówno w pojazdach ze skrzynią manualną, jak i w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową M z Drivelogic. Dzięki temu BMW M3 jest – obok BMW ActiveHybrid X6 i BMW ActiveHybrid 7 – pierwszym modelem, który umożliwia wykorzystanie środków zwiększających wydajność pojazdu w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią manualną. Osiągnięto dzięki temu 8-procentowy postęp w zakresie wydajności. Teraz zatem np. wysokoobrotowy silnik V8 o mocy 309 kW/420 KM, napędzający BMW M3 Coupe, w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią M z podwójnym sprzęgłem i Drivelogic, osiąga średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE na poziomie 11,2 l na 100 km. Ponadto wszystkie warianty BMW M3 spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.
Nowe możliwości indywidualizacji tego samochodu sportowego daje m.in. pakiet Competition, oferowany do serii BMW M w wersji Coupe i Limuzyna, oraz dodatkowe opcje wyposażenia, przygotowane specjalnie do BMW M3. Wiosną 2010 r. również modele BMW X5 M i BMW X6 M otrzymają pakiet dodatkowych opcji wyposażenia. Te dwa najwyższe sportowe modele w segmencie BMW X mogą zostać wyposażone teraz m.in. w systemy asystujące Side View oraz funkcję Speed Limit Info. Ponadto na genewskim Salonie Samochodowym 2010 zostanie zaprezentowany pakiet sportowy M do nowego BMW X5. Innowacyjne rozwiązania w portfelu produktów BMW Individual uzupełniają listę nowości w ofercie BMW M GmbH.
BMW EfficientDynamics: większa radość z jazdy i mniejsza emisja CO2 – już sześć modeli z opcjonalną technologią BMW BluePerformance jest zgodnych ze standardami normy Euro 6. Konsekwentna realizacja strategii rozwoju BMW EfficientDynamics prowadzi do tego, że z początkiem roku 2010 będzie można zaobserwować wzrost radości z jazdy oraz redukcję zużycia paliwa i emisji spalin również w modelach innych serii BMW. Obecnie BMW oferuje już 30 modeli, w przypadku których emisja CO2 wynosi maks. 140 g na km. Pięć modeli BMW serii 3 oraz taka sama liczba modeli BMW serii 1 wykazuje wartość emisji CO2 na poziomie maks.120 g na km. Ponadto liczba modeli BMW spełniających wymogi normy emisji spalin Euro 5 wzrosła do 129. Rozszerzono jeszcze ofertę modeli, które dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance już teraz spełniają wymogi normy Euro 6, która będzie obowiązywać od roku 2014.
Nowy model BMW 530d Limuzyna, BMW 320d Limuzyna oraz BMW 320d Touring wraz z BMW 330d Limuzyna, BMW 730d i BMW 730Ld tworzą zespół już sześciu modeli zgodnych ze standardami normy Euro 6.
Czołową pozycję pojazdu o najmniejszym zużyciu paliwa i najmniejszej emisji spalin w programie modelowym BMW zajmie wiosną 2010 r. BMW 320d EfficientDynamics Edition. Ta limuzyna napędzana jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 kW/163 KM, łącząc w sobie typową dla tej marki radość z jazdy z niesamowicie niskim średnim zużyciem paliwa, które w cyklu pomiarowym UE wynosi 4,1 l na 100 km, oraz emisją spalin na poziomie 109 g CO2 na km. Oferta modeli BMW serii 3 rozszerzona jest dodatkowo o BMW 316d Touring, którego czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l osiąga moc 85 kW/115 KM. Modele BMW 335i, BMW 325d, BMW 320d i BMW 318d pojawią się w wersjach o większej wydajności.
Większa różnorodność i optymalizacja ekonomiczna wyróżniają rozszerzoną ofertę silników dla modelu BMW X1. Nowe BMW X1 sDrive18i wyposażone jest w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 110 kW/150 KM. Oprócz tego nowego modelu podstawowego oferowany jest silnik sześciocylindrowy. BMW X1 xDrive25i stanowi połączenie kultury pracy sześciocylindrowego silnika rzędowego BMW ze spontaniczną zwinnością kompaktowego modelu BMW X. Jego 3-litrowy silnik osiąga moc 160 kW/218 KM i standardowo oferowany jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Automatyczna skrzynia biegów jest teraz opcją także dla wszystkich innych wariantów BMW X1.
Drugi, jeszcze mocniejszy reprezentant nowej generacji sześciocylindrowych wysokoprężnych silników rzędowych uzupełni wiosną 2010 r. ofertę jednostek napędowych do BMW serii 5 Gran Turismo. Oprócz BMW 530d Gran Turismo dostępne jest teraz również BMW 535d Gran Turismo. Jego jednostka napędowa, wykonana całkowicie z aluminium, osiąga z pomocą technologii BMW TwinPower Turbo oraz bezpośredniego wtrysku Common-Rail maksymalną moc 220 kW/300 KM. To pozwala BMW 535d Gran Turismo przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 sekundy. Średnie zużycie paliwa tego pojazdu w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,7 l na 100 km.
Idealny kontakt: BMW ConnectedDrive z nowymi funkcjami.
Wyjątkowa na skalę światową oferta systemów asystujących i usług w ramach BMW ConnectedDrive przyczynia się do optymalizacji komfortu i bezpieczeństwa oraz wykorzystania funkcji informacyjnych w pojeździe. Ofertę BMW ConnectedDrive poszerzają teraz kolejne, innowacyjne funkcje. Centralnym elementem jest przy tym zoptymalizowana możliwość integracji telefonów komórkowych i zewnętrznych odtwarzaczy z systemem obsługi iDrive.
Dzięki temu można np. wykorzystać złącze Bluetooth do tego, aby przesyłać listy kontaktów oraz pliki graficzne z zewnętrznego telefonu komórkowego do systemu pojazdu oraz zintegrować funkcję audio telefonu przenośnego z pokładowym systemem rozrywki pojazdu. Atrakcyjność korzystania z funkcji rozrywki podnosi też występujące po raz pierwszy na pokładzie pojazdu wyświetlanie okładek albumów przy wyborze programu muzycznego na monitorze pokładowym.