Ian Robertson, członek zarządu BMW AG, który jest odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, a także William Santana Li czyli prezes oraz dyrektor generalny Carbon Motors Corp. podpisali wczoraj umowę dotyczącą tego przedsięwzięcia. Porozumienie dotyczy sześciocylindrowych silników wysokoprężnych wraz z automatyczną skrzynią biegów, układem wydechowym oraz chłodzenia.
Ian Robertson wypowiedział się na ten temat następująco: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z pomocy dla Carbon Motors Corp. jaką będą nasze silniki Diesla, które mają przewagę nad konkurencją w poziomie zużycia paliwa, emisji spalin oraz wydajności. Dostarczając nasze silniki do ponad 240 tys. pojazdów amerykańskich organów ścigania, przyczynimy się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin nawet o 40% w ciągu najbliższych lat”.
Firma Carbon Motors Corp. została założona w 2003 roku i jest pierwszym na świecie producentem pojazdów budowanych dla policji. „W BMW Group znaleźliśmy silnego partnera, który z powodzeniem działa w Stanach Zjednoczonych od dwóch lat” – zauważył Li. „Układ napędowy od BMW Group oferuje niezwykłą efektywność i dynamikę jazdy nawet w krytycznych momentach pościgu. Silniki Diesla przyniosą korzyści nie tylko środowisku, ale również amerykańskiemu podatnikowi, dzięki niższym kosztom eksploatacji”. – zakończył Li.
Spełniają się więc zapowiedzi przemiany amerykańskiej motoryzacji ogłoszone przez Baracka Obamę. "Wydajność i dynamika" to motto technologii BMW EfficientDynamics, będącej standardem w ponad 1,6 miliona sprzedanych pojazdów. W ostatnich latach silniki Diesla firmy BMW zdobywały laury w swoich klasach w „International Engine of the Year Awards”. W roku 2009 BMW Group sprzedała około 498 tys. pojazdów z silnikami Diesla na całym świecie, czyli prawie 39% łącznej sprzedaży 1,286 mln. sztuk. Większość klientów BMW i MINI zdecydowała się na diesla w roku 2009, co dało 63% z 761 tys. wyprodukowanych w Europie pojazdów z tego typu silnikiem. Diesel nabrał również znaczenia w Stanach Zjednoczonych, odkąd w roku 2008 zostały udostępnione dwa modele z taką jednostką napędową – BMW X5 xDrive 35d oraz BMW 335d Sedan. Diesel stanowił 17% sprzedaży modelu X5 na rok 2009. W międzyczasie jedna trzecia sprzedanych w USA samochodów BMW X5, była wyposażona w sześciocylindrowe silniki wysokoprężne.