MotoNews.pl

Święta trójca klasy premium

Święta trójca klasy premium14.04.2010
Niemiecka dominacja w klasie premium nadal obowiązuje. Mercedes, Audi i BMW już od wielu lat słyną z precyzji, elegancji i jakości wykonania. Nie powinien więc dziwić fakt, iż producenci ci wciąż cieszą się największym uznaniem wśród klientów z grubym portfelem.

Analizy pierwszego kwartału 2010 pokazują, że dominującą pozycję zyskało BMW. Od stycznia do marca BMW sprzedało 264,100 samochodów. Jedną z przyczyn jest duże zainteresowanie modelem X1. Po piętach bawarskiego producenta depcze Audi, które w analogicznym okresie sprzedało jedynie o 1,709 samochodów mniej. Firma z Inglostadt ma ambitne plany; do 2015 roku chce sprzedawać 1,5 mln pojazdów rocznie, co czyniłoby Audi najczęściej kupowanym samochodem klasy premium. Na trzecim miejscu uplasował się Mercedes.

Na wzrost sprzedaży wypłynęła zmiana sytuacji ekonomicznej w USA, gdzie średnia sprzedaż nowych pojazdów wzrosła o 16%.

Źródło: Moto Target, foto: BMW
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata