...ale też dostojny i robiący wrażenie samochód szosowy. W 1940 roku 4 BMW 328 z nadwoziem coupe od włoskiej firmy Touring przekroczyły metę wyścigu Mile Miglia. Jeden z nich na pierwszej pozycji, a to wszystko w zaledwie 8 lat po tym, jak BMW postawiło na produkcję samochodów. Maksymalna szybkość sięgała 220 km/h, a silnik o pojemności 2 litrów, zaprojektowany przez Fiedlera, schodził z taśm produkcyjnych jeszcze przez prawie dwie dekady. BMW ma więc miłe wspomnienia związane z modelem 328 touring coupe. Nic więc dziwnego, iż postanowiono odbudować jeden z egzemplarzy w związku z 70 rocznicą zwycięstwa w Mile Miglia.
Po wojnie kilka wyścigowych egzemplarzy 328 trafiło to prywatnych właścicieli w Europie i USA. W Niemczech pozostał tylko jeden model, który uległ wypadkowi w 1953 roku. Proces przywracania legendy rozpoczęto od dokładnych analiz zdjęć pojazdu. Na ich podstawie graficy stworzyli komputerowy model 3D. Na bazie danych specjalna maszyna wycięła bryłę w skali 1:1. W związku ze zbliżającą się rocznicą, BMW musiało czynić szybkie postępy. Restauracją zajął się Rene Grosse odpowiedzialny za odbudowę 328 Touring Coupe i Mille Miglia Roadster dla muzeum BMW.
Odnowiony pojazd prezentuje się imponująco. W marcu trafił on do oddziału Classic BMW.