BMW rozpocznie sprzedaż nowego modelu w 2013.
Jak już wiadomo konstrukcja będzie zawierała kilka nowych rozwiązań m.in jednoelementową klatkę przedziału pasażerskiego wykonaną z włókna węglowego.
Podwozie Megacity zostanie wykonane z aluminium i wyposażone w specjalne, wzdłużne przetłoczenia. W przyszłości będą one przedłużone, co pozwoli wykorzystać jedno i to samo podwozie do budowy krótszych i dłuższych (7-miejscowych) wersji Megacity.
Aluminiowe podwozie posłuży również do montażu przedniego zawieszenia i układu kierowniczego, a w tylnej części, w aluminiowym koszyku znajdzie się silnik elektryczny i przekładnia przekazująca napęd na tylną oś. BMW rozważą możliwość wprowadzenia wariantu z niewielkim, dwucylindrowym, jednolitrowym silnikiem spalinowym ustawionym pod maską.
Bezpośrednio pod przedziałem pasażerskim zostaną umieszczone baterie litowo-jonowe, co pozwoli na odpowiednie rozłożenie mas i spowoduje, iż środek ciężkości będzie wypadał stosunkowo nisko. Zapewne wpłynie to na własności jezdne Megacity. Potwierdziła się informacja sugerująca, iż Megacity nie będzie posiadał środkowego słupka, tym samym druga para drzwi będzie się otwierała przeciwnie do kierunku jazdy.
Projekt elektrycznego pojazdu BMW staje się coraz bardziej realny. Firma z Monachium będzie sprzedawała Megacity pod nieznaną jeszcze marką.