Na początku października BMW zaprezentowała na Autosalonie w Paryżu nowe M3 Coupé. Teraz ten sam producent wypuszcza na rynek M3 w wersji kabriolet. Otwarte, sportowe auto mieszczące cztery osoby ma wejść do sprzedaży na początku przyszłego roku. Mimo, iż aż do słupka przedniego jest ono identyczne z M3 coupé, ma jednak swój unikalny charakter. Linia boczna i cechy konstrukcyjne charakterystyczne dla kabrioleta poszerzają go i nadają silniejszego wyrazu.
W sumie M3 kabriolet wydaje się muskularniejszy, bardziej płaski i szerszy niż coupé. Poza tym M3 kabriolet posiada cechy typowe dla coupé. Napędza go także wysokoobrotowy silnik o mocy 252 kW (343 KM). Dzięki temuotwarte M3 bez problemu osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza w 5,5 sekundy od 0 do 100 km/h. Na czwartym biegu prędkość od 80 do 120 km/h osiąga w 5,9 sekundy. Jak podaje BMW przeciętne zużycie paliwa wynosi 12,1 l na 100 km.
Podwozie dostrojono odpowiednio do sportowych osiągów auta. Poza tym M3 kabriolet wyposażono w wydajne hamulce, zmienną blokadę dyferencjału oraz typowy dla modeli M design.
Równie typowe dla modeli M są należące do wyposażenia ustawiane elektrycznie fotele sportowe z wbudowanym systemem pasów bezpieczeństwa. Poza tym kabriolet ma zmienny dach składany. Urządzenie to zapewnia większą przestrzeń bagażową przy zasuniętym dachu. Poziom bezpieczeństwa zwiększono poprzez większą sztywność karoserii i należący do wyposażenia seryjnego system chroniący podczas wywrotki, wbudowany w pozbawioną dachu karoserię.