Piszemy „prawdopodobnie”, ponieważ zdjęcia mogą równie dobrze przedstawiać zwykłe BMW serii 5 z pakietem M-Sport. Model „upolowany” przez fotoreporterów ma bowiem wydatne błotniki, duże felgi aluminiowe i cztery końcówki układu wydechowego, jednak brakuje dachu i klapy bagażnika wykonanych z włókna węglowego, a właśnie te ostatnie elementy mają znaleźć się w nowej M-piątce.
W kwestii napędu BMW zrezygnowało z ogromnego silnika V10 na rzecz jednostki V8 twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która montowana jest także pod maskami modeli X6 M i X5 M. Według nieoficjalnych informacji w M5 motor ten rozwijał nawet 600 KM. Do przeniesienia napędu posłuży dwusprzęgłowa skrzynia biegów o 7 przełożeniach. Nieoficjalne źródła informują także, iż w ofercie pojawi się manualna przekładnia o 6 przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie trwało około 4,4 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.
Nowa jednostka będzie też bardziej wydajna. Dzięki zastosowaniu elementów programu EfficientDynamics, łącznie z systemem start/stop, układem odzyskiwania energii hamowania oraz specjalnymi flapami aerodynamicznym, sportowe BMW będzie spalało mniej paliwa.
BMW M5 2012 zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2011 roku.