... będzie odznaczać się mocą 163 KM (120 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm dostępnym w zakresie 1750-2500 obr./min. Takie BMW X1 zużywa średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 119 g CO2 na kilometr.
Jesienią tego roku pojawi się także wariant benzynowy z technologią TwinPower Turbo – jednostka napędowa będzie odznaczać się mocą 184 KM (135 kW) i zużywać 7,1 l paliwa/100 km w BMW X1 sDrive20i i 7,7 l benzyny na 100 km w BMW X1 xDrive20i (7,6 l z 8-biegową przekładnią automatyczną). Emisja CO2 w tym przypadku to odpowiednio 165 g i 179 g CO2/km. Maksymalny moment obrotowy nowego silnika benzynowego to 270 Nm, dostępne w zakresie od 1250 do 4500 obr./min. Benzynowy sDrive20i przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7,4 sekundy, a X1 xDrive20i w 7,8 sekundy.
BMW X1 z nowymi silnikami standardowo korzystać będzie także z funkcji odzyskiwania energii hamowania., funkcji Auto Start Stop, elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego i opon o niskim oporze toczenia.
Po wprowadzeniu nowych jednostek napędowych BMW X1 będzie mieć w swojej ofercie trzy silniki benzynowe i cztery diesle o zakresie mocy od 143 KM (105 kW) do 245 KM (180 kW).