Dziesięć cylindrów i 5 l pojemności skokowej, 373 kW/507 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm – oto kluczowe dane silnika, który łatwo osiąga prędkości obrotowe nawet powyżej 8000 obr./min. W połączeniu z doskonałym układem jezdnym dostosowanym do maksymalnej dynamiki oraz z sekwencyjną skrzynią biegów M (SMG) z funkcją Drivelogic silnik ten zmienia duży kabriolet serii M w otwarty samochód sportowy, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 4,8 s. BMW M6 Cabrio łączy niezwykły, dynamiczny potencjał z ekskluzywnym wyposażeniem i niezwykle eleganckim wyglądem. Obszerność i komfort auta czteroosobowego oraz luksusowe wyposażenie sprawiają, że jazda BMW M6 Cabrio jest niezapomnianym przeżyciem.
BMW M6 Cabrio jest autem naprawdę niepowtarzalnym, ponieważ łączy różne cechy w całkowicie nowy sposób. Jest to otwarta wersja sportowego BMW M6 o najwyższych osiągach, a jednocześnie najbardziej sportowa wersja BMW serii 6 Cabrio. Przede wszystkim jednak BMW M6 Cabrio jest jednym z najbardziej fascynujących i ekskluzywnych aut, które kiedykolwiek stworzono. Podobnie jak w innych modelach z serii M jego właściwości jezdne zostały zoptymalizowane na torze wyścigowym. Duży komfort jazdy, bogate wyposażenie i stylowy wygląd sprawiają jednak, że auto doskonale czuje się na każdej drodze. Wysoko gatunkowe poszycie dachu zapewnia radość z jazdy o każdej porze roku. BMW M6 Cabrio wyróżnia ponadto szlachetny understatement, tak typowy dla modeli M.
Wszystkie jego właściwości razem wzięte sprawiają, że BMW M6 Cabrio jest po prostu bezkonkurencyjne. Samochód łączy w sobie sportowe geny rodziny M z komfortową elegancją BMW 650i Cabrio, tworząc nową klasę: zachwycający pod każdym względem sportowy kabriolet. W porównaniu z innymi czteroosobowymi, sportowymi kabrioletami BMW M6 Cabrio jest bez wątpienia najbliższe ideałowi tego rodzaju auta.
Długość nowego kabrioletu wynosi 4871 mm, czyli o dobre pięć centymetrów więcej niż BMW serii 6 Cabrio. Odpowiada za to przede wszystkim ulepszony pod względem aerodynamicznym pas tylny. Jego sylwetka wydaje się przez to jeszcze bardziej wyciągnięta. Mocno zaakcentowane progi nadają autu bardzo sportowy, niski i dynamiczny wygląd. Z tyłu samochodu rzucają się w oczy typowe dla modeli M cztery końcówki wydechu wystające z mocno zarysowanego pasa tylnego. Wszystko to nadaje BMW M6 Cabrio niepowtarzalny, dynamiczny i ekskluzywny wygląd, który fascynuje zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu.
Dach BMW M6 Cabrio składa się z trzech warstw. Pomiędzy gumowaną plandeką zewnętrzną a podsufitką znajduje się warstwa termoizolacyjna i tłumiąca hałas z pianki poliuretanowej (PUR). Typowy kształt płetwy sprawia, że miękki dach ma dynamiczne kontury, które znajdziemy również w modelu Coupe. W szerokim słupku tylnym znajduje się obecne we wszystkich modelach BMW załamanie linii tylnych bocznych szyb. Mimo że dach rozpościera się nad bardzo obszerną kabiną pasażerską, to po złożeniu jego wymiary są niewielkie. Ustawiona pionowo tylna szyba niemal wcale nie zajmuje miejsca. Można ją wysuwać i chować elektrycznie niezależnie od dachu. Zapewnia to we wnętrzu auta dopływ świeżego powietrza bez przeciągów. Dach otwierany i zamykany jest elektrycznie pilotem lub przyciskiem na desce rozdzielczej. Każda z tych czynności trwa mniej niż 25 sekund.
Również wewnątrz BMW M6 Cabrio oferuje liczne atrakcje dla oka. Prezentuje ono otwarcie szlachetność, której oczekiwać można od tak ekskluzywnego kabrioletu, począwszy od przestronnego wnętrza aż po bardzo atrakcyjne i komfortowe wyposażenie. Gustowne połączenie ekskluzywnych materiałów i wykończenie wnętrza odzwierciedlają sportowy i elegancki styl auta.
Elementy obsługi wszystkich funkcje ważnych zarówno dla kierowcy, jak i pasażera koncentrują się w obszarze konsoli środkowej. Znajduje się tam też kontroler iDrive, za pomocą którego można sterować prawie wszystkimi funkcjami komfortowymi pojazdu na wyświetlaczu kontrolnym. Swym purystycznym wyglądem różni się on od kontrolera znanego z BMW 650i Cabrio. Wyświetlacz wyposażony jest w rozszerzone menu, obejmujące również system Mdrive Management. Prędkościomierz i obrotomierz obramowane są chromowanymi pierścieniami w kształcie rurek. Na czarnych tarczach umieszczone są białe cyfry, natomiast wskazówki wyróżniają się tradycyjnym czerwonym kolorem M. Dostępny w wyposażeniu dodatkowym wyświetlacz Head-Up (HUD) wyświetla istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Za naciśnięciem przycisku można wybrać wskazania standardowe lub specjalne informacje dotyczące modelu M.
Fotele przednie zostały zoptymalizowane specjalnie pod kątem BMW M6 Cabrio. Daje się to odczuć przede wszystkim podczas dynamicznej jazdy, gdyż dają one doskonałe podparcie. Jak na kabriolet, również pasażerowie siedzący z tyłu podróżują bardzo wygodnie. Podobnie jak we wszystkich modelach M akumulator i zestaw naprawczy do opon umieszczone są w bagażniku. Mimo to bagażnik o pojemności od 300 do 350 l jest nadzwyczaj obszerny. Może pomieścić dużą i małą walizkę z twardego materiału lub średniej wielkości walizkę oraz dwie 46-calowe torby golfowe.
Silnik V10 o mocy 373 kW/507 KM wyraźnie świadczy o potędze BMW M6 Cabrio. Ale moc to nie wszystko – fascynacja jazdą wynika raczej z doskonałego przyspieszenia i imponującego rozwoju mocy we wszystkich zakresach obrotów i prędkości. W BMW M6 Cabrio to idealne połączenie momentu obrotowego silnika i przełożenia całkowitego gwarantujące imponujący ciąg kół napędowych we wszystkich sytuacjach na drodze. Wyczynowy charakter wysokoobrotowego silnika V10 w BMW M6 Cabrio umożliwia optymalne przełożenie skrzyni biegów i przekładni głównej, a tym samym idealnie dozowane przenoszenie mocy silnika na koła tylne.
Koncepcja wytwarzania mocy pochodzi ze sportów motorowych. Aby uzyskać maksymalną moc, silnik V10 osiąga prędkość obrotową 8250 obr./min, która zazwyczaj zarezerwowana jest dla samochodów wyścigowych. Również moc właściwa osiąga doskonałą jak na silnik wolnossący wartość ponad 100 KM na litr pojemności skokowej. Zmienna regulacja faz rozrządu Double VANOS zapewnia optymalną wymianę ładunku. Regulowana w pełni elektronicznie przepustnica oddzielnie dla każdego cylindra to kolejna cecha silnika V10 typowa dla samochodów wyścigowych.
Temu wysokoobrotowemu silnikowi w żadnej sytuacji nie brakuje mocy. Ponieważ jednak gwałtowne przyspieszanie wymaga też szybkiej i precyzyjnej zmiany biegów, BMW M6 Cabrio wyposażone jest w skrzynię sekwencyjną SMG z funkcją Drivelogic. Siedmiobiegowa skrzynia SMG idealnie przenosi moc silnika poprzez układ przeniesienia napędu na tylne koła. Umożliwia ona manualną zmianę biegów, zapewniając w razie potrzeby bardzo krótkie czasy przełączania. Natomiast automatyczna funkcja Drive pozwala podróżować szybko i komfortowo – bez wysiłku. Skrzynia SMG jest obsługiwana za pomocą uchwytu dźwigni zmiany przełożeń lub dźwigienek na kierownicy. Zarówno w trybie manualnym, jak i automatycznym zredukowano do minimum przerwy w dopływie mocy występujące podczas przełączania biegu.
Funkcja Drivelogic skrzyni SMG daje kierowcy do dyspozycji łącznie jedenaście trybów zmiany przełożeń zgodnie z preferowanym indywidualnym stylem jazdy. Sześć z jedenastu programów przeznaczonych jest dla manualnego trybu sekwencyjnego (tryb S). Kierowca przełącza wtedy biegi ręcznie. Jedynym wyjątkiem jest funkcja Launch Control, umożliwiająca maksymalne przyspieszenie od 0 km/h. Niezbędne w tym celu operacje zmiany biegów skrzynia wykonuje automatycznie, w idealnym momencie i z optymalnie wyregulowanym poślizgiem. Ponadto w trybie D dostępnych jest pięć automatycznych programów jazdy.
Połączenie silnika V10 z siedmiostopniową skrzynią SMG oferuje kierowcy maksymalną radość z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,8 sekundy, a po zaledwie 22,9 sekundy BMW M6 Cabrio jest już oddalone od miejsca startu o kilometr. Po osiągnięciu prędkości 250 km/h nieposkromiony pęd do przodu jest ograniczany elektronicznie. Czasy okrążeń na Pętli Północnej toru Nürburgring nie odbiegają znacznie od BMW M6 Coupe, co pokazuje, jak sportowa może być jazda kabrioletem.
Dzięki wytężonej pracy inżynierom udało się jednak sprawić, że auto jeszcze płynniej sunie po jezdni. Ten komfort jazdy daje się odczuć przede wszystkim poza torem wyścigowym. BMW M6 Cabrio niezwykle gładko pokonuje nierówności jezdni, a do pasażerów dociera tylko tyle informacji o stanie nawierzchni, ile jest niezbędne do sportowej jazdy.
Adaptacyjna blokada mechanizmu różnicowego M i układ DSC z trybem dynamicznym M. Adaptacyjnej blokadzie mechanizmu różnicowego M z czujnikiem obrotów kabriolet zawdzięcza dużą stabilność jazdy i optymalną trakcję, zwłaszcza podczas wychodzenia z zakrętów. Nawet w niezwykle trudnych sytuacjach zapewnia ona zdecydowaną poprawę trakcji, na przykład przy bardzo różnej przyczepności kół napędowych. Blokada mechanizmu różnicowego M sprawia, że wraz ze wzrostem różnicy prędkości obrotowej kół napędowych natychmiast wytwarzany jest wzrastający moment blokujący, dzięki czemu utrzymywana jest siła napędu.
BMW M6 Cabrio jest wyposażone w nową generację układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Podczas gdy zadaniem pierwszego poziomu układu DSC jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa jazdy, tryb dynamiczny M doceniany jest przez kierowców preferujących sportowy tryb jazdy. Kierowca może też całkowicie wyłączyć układ DSC. Również układ elektronicznej regulacji amortyzatorów (EDC) pozostawia kierowcy swobodę wyboru, pozwalając mu ustawić jedną z trzech charakterystyk układu jezdnego – od sportowej po komfortową.
Nie w każdej sytuacji kierowca potrzebuje pełnej mocy silnika V10. Na przykład podczas jazdy w mieście lub na długich trasach idealnym wyborem będzie komfortowy program mocy P400. Włącza się on automatycznie po uruchomieniu silnika i wykorzystuje moc 400 KM. Wystarczy jednak nacisnąć tak zwany przycisk Power, aby udostępnić całą moc dziesięciocylindrowej jednostki napędowej. Przyrost mocy daje się odczuć po znacznie bardziej spontanicznej reakcji silnika.
Odpowiednio do niezwykłych osiągów BMW M6 Cabrio jest wyposażone w potężny, wysoko wydajny układ hamulcowy z lekkimi, perforowanymi, "pływającymi" tarczami hamulcowymi. Kabriolet poruszający się z prędkością 100 km/h zatrzymuje się już po 36 metrach, natomiast jadący 200 km/h – po niespełna 140 metrach.
Dwustopniowe światła stop w lampach tylnych zapobiegają najechaniu innego auta na tył pojazdu. W przypadku gwałtownego hamowania powierzchnia świecąca jest większa niż w przypadku zwykłego hamowania. Jest to dla kolejnych pojazdów sygnał do możliwie silnego hamowania. Innym elementem zwiększającym bezpieczeństwo są bardzo jasne, szybko reagujące, bezobsługowe i niezużywające się diody świecące.
Do świetnych właściwości jezdnych BMW M6 Cabrio przyczynia się też jego wyważony rozkład masy. Osiągnięto go za pomocą wyrafinowanego połączenia materiałów szkieletu karoserii, w którym zastosowano między innymi nowoczesne tworzywa sztuczne. Jednak również te elementy są sztywniejsze i wytrzymalsze niż porównywalne elementy z tradycyjnych tworzyw. Odzwierciedla się to nie tylko w precyzyjnej reakcji na warunki jezdne, ale też w maksymalnym komforcie amortyzacji i doskonałych wynikach uzyskanych w testach zderzeniowych.
Pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach wyposażone są w ograniczniki siły naciągu. Pasy bezpieczeństwa wbudowane w fotele przednie wyposażone są dodatkowo w napinacze. Dwustopniowe przednie i boczne poduszki powietrzne ograniczają ryzyko obrażeń. Poszczególnymi elementami bezpieczeństwa steruje układ bezpieczeństwa i informacji ASE (Advanced Safety Electronics), który w razie kolizji dokładnie rozpoznaje siłę zderzenia, aby następnie szybko i skutecznie aktywować systemy bezpieczeństwa.