Monachium. Jego poprzednik utorował drogę dla całkowicie nowej klasy pojazdów. Teraz nowe BMW X5 przenosi przyjemność jazdy samochodem typu Sports Activity Vehicle (SAV) na jeszcze wyższy poziom.
Potężne ośmio- i sześciocylindrowe silniki, niepowtarzalna konstrukcja układu jezdnego, zmodernizowany po raz kolejny system napędu na cztery koła BMW xDrive oraz lekka i niezwykle wytrzymała na skręcenia karoseria zapewniają doskonałą zwinność i dynamikę.
Nowe BMW X5 jako jedyny samochód w tym segmencie może być wyposażone zarówno w aktywny układ kierowniczy BMW, jak i układ AdaptiveDrive (stabilizacja przechyłów bocznych i amortyzatory adaptacyjne). Ponadto jako pierwszy na świecie SAV auto wyposażone jest standardowo w opony run-flat. Charyzmatyczna elegancja stylistyki karoserii oraz wszechstronnie i ekskluzywnie wyposażone wnętrze nie pozostawiają wątpliwości co do wysokiej klasy nowego BMW X5. W chwili wprowadzenia na rynek dostępne będą wersje z silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,8 l i mocy 261 kW/355 KM, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 3,0 l i mocy 200 kW/272 KM oraz sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3,0 i mocy 170 kW/231 KM.
Przekonujące i doskonałe właściwości tego auta w kategoriach szczególnie istotnych w SAV-ach dają nowemu BMW X5 szczególną pozycję w tym segmencie pojazdów. Potencjał dynamiki pozwala czerpać fascynację i radość z jazdy, obszerne i wszechstronne wnętrze mieści do siedmiu osób i spełnia przy tym wszystkie kryteria uniwersalnego i autonomicznego środka lokomocji.
Wewnątrz nowego BMW X5 wysokiej jakości materiały oraz szereg innowacyjnych i niespotykanych w segmencie SAV elementów wyposażenia dodatkowego tworzy bardzo wysublimowane wnętrze.
Ponad 580 000 sprzedanych egzemplarzy auta wprowadzonego na rynek w roku 1999 daje BMW X5 pozycję jednego z najbardziej pożądanych aut na świecie. Wraz z pomysłem stworzenia przestronnego, luksusowo wyposażonego samochodu, zachowującego jednocześnie ekskluzywny charakter, samochodu, którego napęd na cztery koła i duży prześwit zapewniałby obok świetnej dynamiki jazdy również doskonałe warunki do jazdy po nieutwardzonym terenie, BMW zapoczątkowało całkowicie nowy trend na światowym rynku samochodowym. Zalety leżące u podstaw sukcesu pierwszego na świecie SAV-a są w nowym BMW X5 jeszcze bardziej widoczne. Samochód ten jest ucieleśnieniem udanej koncepcji, której konsekwentny rozwój zaowocował dodatkowymi zaletami, będącymi odpowiedzią na wymagania stawiane pojazdom tego młodego jeszcze segmentu aut.
Nowe BMW X5 jest dłuższe od poprzednika o prawie 19 mm. Projektanci karoserii zachowali jednak typowe dla SAV-ów proporcje – zachowany został również sportowy wygląd auta. Dlatego większe wymiary widoczne są głównie wewnątrz. O charakterystycznym prowadzeniu pojazdu decydują w dalszym ciągu duży prześwit karoserii i wysoka pozycja siedzenia. Wnętrze samochodu jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd foteli. Wewnątrz zadbano oczywiście również o ekskluzywny charakter i bogate wyposażenie, które plasują nowe BMW X5 na poziomie luksusowej limuzyny.
Podstawowe informacje:
- Druga edycja cieszącego się popularnością i sprzedanego w ilości 580 000 egzemplarzy pierwszego auta stworzonego przez siebie segmentu aut Sports Activity Vehicle (SAV); całkowicie nowy projekt zachowujący koncepcję karoserii i napędu i wzmacniający charakterystycznych cechy BMW X5 w zakresie dynamiki jazdy, funkcjonalności i ekskluzywności.
- Znacznie większa dynamika jazdy i zwinność: wyższa moc i wydajność silników, sztywna karoseria, zoptymalizowana aerodynamika, jedyna w swoim rodzaju oś przednia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i oś tylna Integral IV, niski środek ciężkości, zmodernizowany system napędu na cztery koła BMW xDrive.
- Pierwszy w tym segmencie samochód z aktywnym układem kierowniczym zwiększającym zwinność i dający jeszcze więcej radości z jazdy; sportowe właściwości jezdne dzięki układowi Adaptive Drive z systemem stabilizacji przechyłów bocznych i aktywnymi amortyzatorami; jedyny w tym segmencie samochód z oponami run-flat w wyposażeniu standardowym.
- Sześciobiegowa skrzynia automatyczna o jeszcze krótszych czasach przełożeń w standardowym, podwyższonym komforcie zmiany biegów, zmniejszonym zużyciu paliwa i elektronicznym przełącznikiem wyboru biegu.
- Wnętrze o znacznie podwyższonej funkcjonalności, więcej miejsca dla pasażerów, opcjonalny trzeci rząd foteli, obszerny bagażnik (maksymalna pojemność 620–1750 l).
- Zmodernizowany system obsługi iDrive z ośmioma przyciskami ulubionych funkcji do bezpośredniego wyboru celów nawigacji, numerów telefonu i źródeł audio z jednym naciśnięciem przycisku, jedyny samochód w segmencie SAV z opcjonalnym wyświetlaczem Head Up.
- Stylistyka karoserii o harmonijnych proporcjach, eleganckiej i smukłej sylwetce i sportowym, wyrazistym wyglądzie.
- Ekskluzywne wnętrze charakteryzujące się wysoką jakością materiałów i wykonania oraz innowacyjnym wyposażeniem dodatkowym: BMW Online, wielokanałowym systemem audio, systemem DVD i kamerą cofania.
Wersje silnika:
- BMW X5 4.8i: silnik benzynowy V8, pojemność: 4 799 cm3, moc: 261 kW/355 KM (+11%), maks. moment obrotowy: 475 Nm (+8%), przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s (–7%), prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE (dane wstępne): 12,5 l/100 km (–5%).
- BMW X5 3.0si: 6-cylindrowy silnik benzynowy, pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM (+18%), maks. moment obrotowy: 315 Nm (+5%), przyspieszenie (0–100 km/h): 8,1 s (–8%), prędkość maksymalna: 225 km/h (210 km/h z oponami H), średnie zużycie paliwa wg UE (dane wstępne): 10,9 l/100 km (–14%).
- BMW X5 3.0d: 6-cylindrowy silnik wysokoprężny, pojemność: 2 993 cm3, moc: 170 kW/231 KM (+6%), maks. moment obrotowy: 520 Nm (+4%), przyspieszenie (0–100 km/h): 8,3 s (–3%), prędkość maksymalna: 216 km/h (210 km/h z oponami H), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,7 l/100 km (–7%).