Poznaliśmy już prototypową wersję i8, które korzystać będzie z napędu hybrydowego tylu plug-in. Mieliśmy już także okazję zobaczyć BMW i8 podczas testów w Skandynawii. Teraz brytyjski CAR Magazine ujawnił kilka dodatkowych szczegółów dotyczących modelu.
W BMW i8 przednie koła napędzać będzie silnik elektryczny o mocy 170 KM, a tylną oś 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik turbo o mocy 223 KM. Hybrydowe BMW i8 będzie mogło poruszać się więc w trybie czysto elektrycznym z napędem na przednią oś, jako samochód sportowy w trybie z napędem na tylną oś lub w trybie z napędem na wszystkie koła.
By zmniejszyć masę pojazdu nadwozie i8 zostanie wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Czteroosobowe coupe ma ważyć zaledwie 1450 kg i rozpędzać się z miejsca do 100 km/h w 4,9 sekundy (zaledwie o 0,1 sekundy wolniej od BMW M3!).
Producent planuje sprzedaż na poziomie 10 000 egzemplarzy rocznie, a cena na pewno przekroczy próg 100 000 euro.