...wiążące umowy długoterminowe, dzięki którym oba koncerny będą tworzyć wspólne systemu ogniw napędowych, konstrukcje i komponenty nowych samochodów sportowych oraz prowadzić wspólne badania nad lekkimi materiałami i strukturami do wykorzystania w przemyśle motoryzacyjnym. Zawarcie tych umów to konsekwencja memorandum, jakie obie firmy podpisały w czerwcu zeszłego roku.
Oprócz tego BMW Group i Toyota Motor Corporation podpisały dziś także wiążące porozumienia dotyczące prowadzenia wspólnych badań nad bateriami litowo-powietrznymi oraz rozwiązaniami, które mogłyby zastąpić baterie oparte na licie. Będzie to druga faza wspólnych badań rozpoczętych w marcu zeszłego roku i mających na celu stworzenie nowej generacji baterii litowo-jonowych.
Głównymi obszarami współpracy będą:
- System ogniw paliwowych: Oba koncerny widzą w nim przyszłość pojazdów bezemisyjnych i będą wymieniać się doświadczeniami oraz wspólnie projektować system napędowy oparty na ogniwach paliwowych, włączając w to nie tylko stos ogniw paliwowych, lecz także zbiornik na wodór, silnik i baterie. Oprócz tego obie firmy mają przygotować specyfikację infrastruktury stacji, w których można by tankować wodór, ponieważ istnienie takiej sieci jest niezbędne do popularyzacji pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Projekt ma zostać zakończony w 2020 roku.
- Samochody sportowe: Oba koncerny do końca tego roku przeprowadzą studium wykonalności wspólnej, koncepcyjnej platformy sportowego samochodu średniej wielkości. Ma ona łączyć technologie i doświadczenia obu producentów.
- Lekkie technologie: BMW i Toyota stworzą wspólnie technologie produkcji lekkich materiałów wykończeniowych nadwozia przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, takich jak wzmocnione materiały kompozytowe. Mają one następnie zostać wykorzystane w samochodach BMW i Toyoty oraz (być może) w zaprojektowanym wspólnie samochodzie sportowym opartym o platformę opisaną powyżej.
- Baterie litowe nowej generacji: obie firmy chcą stworzyć baterie litowo-powietrze charakteryzujące się dużą gęstością energii, znacznie wyższą niż wykorzystywane obecnie baterie litowo-jonowe.