Tradycyjna współpraca Pirelli i Ferrari rozpoczyna kolejny rozdział inspirowany przez otwarte samochody wyścigowe z lat 50-tych dwudziestego wieku, które przeniesiono do teraźniejszości dzięki najnowszej technologii z Maranello: Ferrari Monza SP1 i SP2. Te samochody z limitowanej edycji - podkreślające nową serię "Icon" - ponownie interpretują otwarte samochody, które dominowały w Mille Miglia i World Sports Car Championship.
Pirelli stworzyła unikalną oponę P Zero dla Ferrari Monza SP1 i SP2, spełniając precyzyjne wymogi projektu samochodów: opony o średnicy 21 cali. Ten wybór został dokonany po raz pierwszy w historii Ferrari, co przysporzyło inżynierom Pirelli dodatkowego wyzwania, jakim było zaoferowanie typowego i kojarzonego z marką Ferrari poziomu sztywności, komfortu i osiągów, pomimo rekordowego rozmiaru obręczy. Przednie opony P Zero mają również kluczowe zadanie, jakim jest wierne przekazywanie informacji do kierowcy, o tym jak przebiega droga, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy.
Ferrari Monza SP1 i SP2
Ponadto, dedykowane opony musiały zostać dostosowane do wymogu utrzymania na minimalnym poziomie masy nowych samochodów. Aby to osiągnąć, zamiast tradycyjnych wzmocnionych materiałów, obszar oplotu został przeprojektowany, tak by zachować boczną sztywność przy jednoczesnej minimalizacji wagi: to rozwiązanie pozwoliło zaoszczędzić 1,2 kg. Opony Pirelli P Zero dla Ferrari Monza to 275/30 R21 z przodu i 315/30 R21 z tyłu.
PIRELLI I FERRARI
Znakomite relacje pomiędzy Pirelli i Ferrari przetrwały dziesięciolecia. Ferrari 500, z którym Alberto Ascari wygrał dwa kolejne tytuły Formuły 1 w 1950 roku, a także Ferrari 375 Plus, które triumfowało w 1954 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, wyposażono w opony Pirelli. W pamięci wielu fanów motoryzacji pozostanie współpraca między obiema włoskimi firmami przy legendarnym F40 z 1987 roku. Po raz pierwszy Pirelli stworzyła P Zero zaprojektowane specjalnie dla V8 biturbo z Maranello, torując drogę dla całej rodziny szytych na miarę opon przeznaczonych do samochodów drogowych. Większość najszybszych Ferrari wykorzystywało opony Pirelli jako oryginalne wyposażenie, w tym F12TDF, LaFerrari i FXX-K i wiele innych.
Owocna współpraca między markami nie ogranicza się tylko do drogi. Prestiżowa seria wyścigów Ferrari Challenge była zaopatrywana wyłącznie przez Pirelli od jej powstania w 1993 roku. Pirelli Collezione dodatkowo oferuje opony do klasycznych modeli Ferrari, łącząc nowoczesną technologię z oryginalnym wyglądem. Jednym z przykładów jest opona Pirelli Stelvio, która została zaprojektowana wyłącznie dla najcenniejszego samochodu na świecie: Ferrari 250 GTO. Obecnie historia współpracy między markami pisana jest dalej.