Model jubileuszowy wyróżnia dwubarwny lakier nadwozia, nawiązujący do luksusowych aut GT Ferrari sprzed lat.
Dostępne są dwa zestawienia: prezentowany przez nas model pokryty lakierem szaro-czarnym Grigio Scuro/Nero, oraz w dwóch odcieniach czarnego Micalizatto/Nero Daytona. Oprócz karoserii lakierem pokryto również wnętrza kloszy lamp przednich, dyfuzor, spodnią część nadwozia i obramowanie grilla. Specjalnie dla tej edycji zaprojektowano 19-calowe, kute obręcze kół.
Wnętrze stanowi przykład kunsztu włoskich rzemieślników. Po otwarciu szerokich drzwi, do zmysłów dociera zapach delikatnej skóry cielęcej, w naturalnym, ciemnobrązowym kolorze Terra Bruciata. Tym materiałem pokryto niemal każdy element w środku, nie wyłączając deski rozdzielczej, słupków, tunelu środkowego, a nawet mocowań pasów bezpieczeństwa! Cztery fotele dodatkowo posiadają stebnowane przeszycia i wytłoczone na zagłówkach logo Ferrari.
Dostępna jest także barwiona skóra cielęca w kolorze czarnym, z czerwonymi przeszyciami.
W aucie zamontowano ogromny przeszkolony panoramiczny dach, wykonany w technologii Revocromico. Pozwala on cieszyć się promieniami słońca, jednocześnie nie przepuszczając gorąca do wnętrza pojazdu. Na tunelu środkowym umieszczono metalowe, grawerowane tabliczki, upamiętniające najważniejsze zwycięstwa Ferrari w F1 oraz specjalną tabliczkę jubileuszową. Limitowana wersja Scaglietti posiada także nowy system Infotainment firmy Bose, zawierający system audio, DVD, tuner telewizyjny i kamerę cofania. Każdy egzemplarz seryjnie wyposażono w ceramiczne tarcze hamulcowe i sportową skrzynię półautomatyczną F1.
Wyprodukowane zostanie tylko 60 egzemplarzy tego modelu, z czego 58 trafi do sprzedaży (dwa zostaną w muzeum Ferrari w Maranello).
Cena każdego z nich będzie indywidualnie negocjowana ze stałymi klientami firmy. Nie ma więc (na szczęście) możliwości, aby któryś z egzemplarzy trafił w niepowołane ręce. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jednym z warunków przystąpienia do rozmów jest posiadanie co najmniej jednego jubileuszowego modelu Ferrari, nabytego jako auto nowe.
Może Scaglietti Sessanta nie jest tak rewolucyjne i szybkie, jak model F40 powstały w 1987 roku na 40-lecie marki, ale równie ekskluzywne i nieosiągalne nawet dla „zwykłych” posiadaczy Ferrari. I o to właśnie chodzi.