MotoNews.pl

Podzespoły z Polski w Ferrari California

Podzespoły z Polski w Ferrari California05.11.2008
Kilka z kluczowych podzespołów do nowego modelu Ferrari California, najnowszego w stajni legendarnego, włoskiego producenta samochodów z segmentu sportowych samochodów typu Grand Tourer, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu ...

...na Salonie Samochodowym w Paryżu, pochodzi z Polski.

Do tego nowego, ośmiocylindrowego, luksusowego samochodu, kompletne systemy zarządzania klimatyzacją, komponenty układu elektryki/elektroniki – włączając w to wiązki elektryczne, złożone z kabli powleczonych ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją oraz regulowane zawieszenie w technologii MagneRide dostarcza firma Delphi. Delphi dostarcza do Ferrari California kompletny system klimatyzacji, włączając w to dwustrefowe ogrzewanie, wentylację i klimatyzację (HVAC), skraplacz, wraz ze zintegrowanym odbiornikiem/osuszaczem, najnowszej generacji kompaktowy kompresor o zmiennej mocy – dostosowany do tego, by adaptować się do wysokiej prędkości silnika i dużych przyspieszeń, głowicę sterującą i oprogramowanie; oraz dodatkowe komponenty systemu, takie jak przewody, filtry i czujniki temperatury. Skraplacz i parownik do układu klimatyzacji produkowane są przez zakład w Ostrowie Wielkopolskim.

Dostarczany przez Delphi system MagneRide™ jest w stanie dostosować zawieszenie pojazdu do niemal wszystkich warunków – zapewniając tym samym wyjątkowy komfort i przyjemność z prowadzenia samochodu, zarówno w codziennej jeździe, jak i w warunkach szczególnych. MagneRide™, jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie adaptacyjny system kontroli zawieszenia praktycznie eliminuje konieczność kompromisu pomiędzy osiąganiem przyjemności z jazdy samochodem a koniecznością dostosowania stylu jazdy do warunków drogowych. Wykorzystanie opatentowanego systemu amortyzatorów, wypełnionych płynem magnetoreologicznym o zmiennych właściwościach, powoduje, że system ma większą zdolność regulacji tłumienia i szybkość reagowania na warunki drogowe, niż systemy zawieszenia wyposażone w amortyzatory sterowane zaworami. To oznacza, że samochód posiada lepszą stabilność na zakrętach, jak i przy utrzymywaniu pojazdu na właściwym kursie. Kierowcy mają lepsze wyczucie drogi i większa kontrolę nad samochodem – nawet podczas jazdy z najwyższą prędkością. Amortyzatory te powstają w fabryce w Krośnie.

Począwszy od 2009 roku, Ferrari California będzie również wyposażany w wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją – komponent po raz pierwszy zastosowany na rynku europejskim. Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe, posiadające znacznie cieńszą i lżejsza izolację niż tradycyjne przewody. Kable bez-halogenowe to produkt nadający się do recyklingu i przyjazny dla środowiska. Nie zawierają niebezpiecznych halogenów i posiadają znakomitą odporność na nacięcia – niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable oraz wyjątkową odporność na przetarcia. Przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych współpracowali inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego.

Źródło: Delphi
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata