Ferrari 458 Challenge bazuje na Italii, jednak wprowadzono do niego kilka istotnych modyfikacji, by zaadaptować je na potrzeby jazdy wyłącznie po torze wyścigowym.
Silnik 4497 cc V8 z wtryskiem bezpośrednim nie zmienił się w stosunku do wersji produkcyjnej i generuje moc 570 KM przy 9000 obr./min. Zmiany wprowadzono w przełożeniach dwusprzęłowej przekładni F1 i jej kalibracji, by zapewnić wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach. Ferrari 458 Challenge jest również wyposażone w elektroniczny dyferencjał E-Diff, stosowany już w Italii, jednak po raz pierwszy zamontowany w modelu Ferrari przeznaczonym wyłącznie do jazdy po torze wyścigowym.
Sporo pracy kosztowało inżynierów Ferrari obniżenie wagi samochodu. Odchudzono zarówno wnętrze jak i część zewnętrzną auta, m.in. przez zastosowanie cieńszych paneli nadwozia i użycie lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe i Lexan (tworzywo sztuczne nowej generacji).
Nowe Ferrari korzysta także ze specyficznie ustawionego zawieszenia o sztywniejszych sprężynach, obniżonego o 30 mm. Na kołach zamontowano większe opony Pirelli typu „slick”.
By zapanować nad samochodem kierowca będzie miał do dyspozycji hamulce Brembo CCM2 nowej generacji, które zadebiutowały w eksperymentalnym modelu 599XX. Zostały zintegrowane z systemem ABS, który można ustawiać w dwóch trybach, na mokre i suche powierzchnie.
Kolejną nowinką w Ferrari Challenge jest zastosowanie systemu kontroli trakcji F1-Trac. Stworzona przez Ferrari, wyrafinowana technologia monitoruje przyczepność do podłoża by zapewnić jak najlepsze zachowanie samochodu na torze i to niezależnie od tego, czy jest on suchy czy mokry. F1-Trac jest zintegrowany z układem różnicowym E-Diff, by zapewnić maksymalne przyspieszenie przy wyjściu z zakrętów.
Dzięki wszystkim zmianom Ferrari 458 Challenge podczas testów na torze w Fiorano udało się ustalić nowy rekord przejazdu jednego okrążenia: 1:16.5, o dwie sekundy lepiej od poprzedniej wersji.
Ciekawostką jest także, że nowa berlinetta wystąpi u boku modelu F430 Challenge w znanej grze komputerowej Ferrari Challenge: Trofeo Pirelli w wydaniu na 2011 rok