Supersamochody wyróżniają się mnóstwem elementów z włókna węglowego, takich jak spojler przedni, otwory wentylacyjne na błotnikach i obudowy lusterek bocznych. Właściwie jedynym szczegółem różniącym oba „bliźniaki” są felgi Novitec Rosso NF3 – w jednym modelu są błyszczące i czarne, a w drugim mają odcień żywej czerwieni.
Moc obu Ferrari 458 Italia zwiększono z 570 KM do 609 KM, a maksymalny moment obrotowy z 5540 Nm do 569 Nm, dostępnych przy 5400 obr./min. dzięki zastosowaniu nowej czerpni powietrza, przeprogramowaniu jednostki kontrolnej silnika i zamontowaniu wyczynowego układu wydechowego wykonanego z tego samego materiały, jakiego używa się w pojazdach Formuły 1. Nosi on nazwę inconel i jest stopem niklu, chromu i żelaza, o zawartości niklu 45-65%, o dużej żarowytrzymałości i odporności na korozję w wysokich temperaturach.