...modyfikacji technicznych, który będzie dostępny dla klientów biorących udział w torowym programie badawczo-rozwojowym Ferrari w sezonie 2012/2013.
Ferrari 599XX już w wersji bazowej może pochwalić się szeregiem rozwiązań technologicznych zapożyczonych z Formuły 1 – teraz otrzymało pakiet komponentów aktywnie poprawiających aerodynamikę nadwozia i zintegrowanych z elektronicznymi systemami kontrolnymi pojazdu oraz nowe opony Pirelli. Ferrari ma także więcej mocy i zostało odchudzone o 35 kg.
Kluczowym elementem pakietu aerodynamicznego jest aktywne skrzydło tylne, przy projektowaniu którego zastosowano nową koncepcję o nazwie „opening gap”. Skrzydło wyposażono w dwie klapy o profilach podobnych do tych, jakich używa się w bolidach Formuły 1, które obracają się sterowane elektronicznie, dzięki czemu można zmieniać siłę docisku na przedniej i tylnej osi. Poprawia to zachowanie 599XX na zakrętach.
Aktywne tylne skrzydło jest uruchamiane automatycznie w zależności od parametrów rejestrowanych przez systemy kontrolne (m.in. ESP, ABS, SCM i F1-Trac), takich jak: położenie kierownicy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość pojazdu.
W skład nowego pakietu aerodynamicznego 599XX wchodzi także zmodyfikowana dokładka przedniego zderzaka i nowy, większy dyfuzor tylny. Dzięki temu, gdy pojazd porusza się z prędkością 200 km/h a klapy tylnego skrzydła są otwarte, siła docisku wynosi 330 kg, a gdy ruchome elementy skrzydła się zamkną, siła docisku to 440 kg.
Zastosowanie bocznych wylotów układu wydechowego pozwoliło inżynierom Ferrari na zwiększenie mocy silnika o 20 KM, do 750 KM dostępnych przy 9000 obr./min.. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 700 Nm. Tak przygotowane Ferrari 599XX wykonuje jedno okrążenie na torze Fiorano w czasie 1’15”.