Jednostka napędowa GDI V8 dostarcza teraz mocy 490 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 505 Nm dostępny przy 5000 obr./min. dzięki przemapowaniu silnika i zastosowaniu nowych kolektorów wydechowych.
Dzięki nowym technikom produkcji elementów aluminiowych i technologiom konstrukcyjnym zastosowanym przez Scaglietti Centre of Excelence przy produkcji podwozia Californii udało się zredukować masę pojazdu o 30 kg bez negatywnego wpływu na sztywność strukturalną konstrukcji i osiągów modelu. Wpłynęło to nawet na poprawę wyników Californii – pojazd rozpędza się teraz z miejsca do 100 km/h w 3,8 sekundy.
Ferrari będzie oferować także w modelu California pakiet „handling speciale”, obejmujący modyfikacje w ustawieniach zawieszenia sprawiające, że samochód jeszcze szybciej i precyzyjniej reaguje na działania kierowcy.
W ramach pakietu „handling speciale” standardowe amortyzatory wymienione zostają na elementy magneto-reologiczne kontrolowane za pomocą szybciej działającej elektronicznej jednostki sterującej. Sprężyny zostają usztywnione, a obudowę przekładni kierowniczej zastępuje nowa, dzięki której zmniejszono kąt skręcania pojazdu.