[Ogólne] malowanie bębnów i zacisków

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie czy malowaliści bębny i zaciski?.

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-08-09 21:22:46 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
Nie jeden z nas... a o co chodzi ??
  
 
malowanie bębnów i zacisków
  
 
Przepraszam nie czy tylko czym malowaliscie bębny i zaciski?.
  
 
ja mam hammeritem czy jak sie to pisze ale są specjalne farby do tego
  
 
A ja polecam - choć nie tanie - trzy składnikowego Motipa, O TAKI jest w różnych kolorach, czerw, pomarańcz, nieb, srebrny...

Miałem w sierce, było super, teraz robie nim w essim, nie słyszałem złych opini.
  
 
Odkopię nieco temat Mam problem z demontażem bębna. Chodzi o to, że na śrubie pod czopem jest jakaś nasadka zabezpieczająca i nie mam pojęcia jak ją ściągnąć...
  
 
odginasz blaszkę, bo ona zabezpiecza przed odkręcaniem
  
 
Fajnie, że używasz wyszukiwarki ale ten temat dotyczy malowania bębnów. Temat o ich zdejmowaniu masz tutaj bębny -jak zdjąć?????
  
 
Cytat:
2011-08-09 11:19:00, mati2021 pisze:
Odkopię nieco temat Mam problem z demontażem bębna. Chodzi o to, że na śrubie pod czopem jest jakaś nasadka zabezpieczająca i nie mam pojęcia jak ją ściągnąć...


Widzę,że masz kombi tak jak i ja.To są blaszki zabezpieczające,ale w całym zespole z pięcioma nakrętkami bardzo cienkimi.Ta blaszka to koszyczek,który je trzyma w kupie.Ma też kołnierz,który dociska bęben do końca.Jak zdjąć ? Wystarczy nałożyć klucz nasadowy nr 30 (byle jakiego nie zakładaj,bo nie odkręcisz) i jako przedłużkę weź np rurę.Mocne szarpnięcie i zrywasz te blokady no i odkręcasz.Pamiętaj o nowych tych nakrętkach bo starych nie wolno ponownie zakładać.Są jednorazowe.Koszt nowej to 20pln (w Kielcach).Remontując tylne hamulce,też miałem ten sam problem.U mnie w kombi z 1999r tak właśnie jest.Jak wszystko rozbierzesz,to nie zapomnij o wyczyszczeniu i lekkim przesmarowaniu regulatorów ręcznego,bo może być zonk...znaczy ich brak w późniejszym czasie.Zacierają się i nie ma ręcznego.Jak będziesz dokręcał,to z czuciem,bo łożyska nie mogą być za bardzo ściśnięte.W/w nakrętka nie potrzebuje kontry.Sama się blokuje.Daj też nowego smaru na łożyska.To chyba tyle.
 
 
A właśnie na drugim kole nie mam tej nasadki zabezpieczającej. I tak jeździłem sporo czasu. Widocznie mechanik ostatnim razem jak wymieniał cylinderek to nie zakładał. A można tak bez tego jeździć? Nic się nie stanie?
  
 
Cytat:
2011-08-09 21:15:14, mati2021 pisze:
A właśnie na drugim kole nie mam tej nasadki zabezpieczającej. I tak jeździłem sporo czasu. Widocznie mechanik ostatnim razem jak wymieniał cylinderek to nie zakładał. A można tak bez tego jeździć? Nic się nie stanie?


Ja bym nie ryzykował i na Twoim miejscu zmieniłbym mechanika.
 
 
Właśnie malowałem u siebie bębny i z jednej strony (prawe koło) znajomy pomógł zdjąć bęben, bo nie wiedziałem jak to zrobić. No i po pomalowaniu założyłem z powrotem i po naciśnięciu hamulca nożnego słychać takie stuknięcie w tym bębnie. Dodam, że nie działa ręczny na to koło. I zastanawia mnie co się z nim dzieje. A jeśli chodzi o nakrętkę to jest podobna do tej jak kolega darnel pokazał na zdjęciu, ale różni się tym, że nie ma żadnej blaszki wokół, tylko jest jakby w całości z tym kołnierzem już fabrycznie. Nie wiem czy taka powinna być, czy wymienić?
W lewym kole zaś jest nakrętka identyczna jak ta ze zdjęcia. Czy muszę ją wymienić jeśli ją odkręcałem? Z tego co gdzieś wyczytałem to po każdym odkręceniu trzeba wymienić na nową? I z jaką siłą powinienem dokręcić tak na wyczucie? Klucz ok 30cm i można nogą mocno docisnąć? Bo tam jest łożysko stożkowe. Lewego bębna jednak nie udało mi się zdjąć a bałem się na siłę więc pomalowałem nie zdejmując go... Nie wiem dlaczego ale nie chciał zejść i słyszałem pstrykanie sprężynki więc zostawiłem...
O to zdjęcia mojej nakrętki z lewego koła:





A tak wygląda ta z prawego koła:
http://allegro.pl/nakretka-polosi-piasty-ford-escort-tyl-rh-i1733843464.html

[ wiadomość edytowana przez: mati2021 dnia 2011-08-11 18:36:57 ]
  
 
Tutaj jest link do filmiku przedstawiającego działanie ręcznego u mnie w Escorcie albo raczej jego nie działanie. Powie ktoś coś na temat tego czy dobrze chodzi? Zauważyłem też, że takie ząbki na samoregulatorze są pordzewiałe całe. Czy to może być przyczyną?