CR-V może pochwalić się wyjątkową strukturą nadwozia, zapewniającą mu wiodącą sztywność i wytrzymałość w tej klasie samochodów oraz szeroką gamą systemów bezpieczeństwa czynnego.
Platforma – zbudowana zgodnie z założeniem, że konstrukcja samochodu ma zapewniać najwyższe bezpieczeństwo, bez względu na kierunek uderzenia (All Directions Collision Safety) – wykorzystuje unikalną dla Hondy koncepcję konstrukcji nadwozia ACE™ (Advanced Compatibility Engineering). Zawiera ona siatkę licznych, połączonych ze sobą elementów strukturalnych, których zadaniem jest bardziej równomierne rozprowadzanie i rozpraszanie energii podczas zderzenia, co przyczynia się do zmniejszenia działania sił przenoszonych na przedział pasażerski. Zapewnia to większą odporność na skutki zderzenia czołowego, uderzenia w tył pojazdu, jak i zderzeń bocznych.
Honda CR-V
Uzupełnieniem powyższych elementów bezpieczeństwa biernego w nowej generacji Hondy CR-V jest rozbudowany system Honda Sensing™, obejmujący liczne systemy zwiększające poziom bezpieczeństwa czynnego oraz wspomagające kierowcę. W tym segmencie, system Honda Sensing™ należy do najbardziej kompleksowych systemów mających za zadanie poprawę bezpieczeństwa. Wykorzystuje on połączone informacje z radarów i kamer oraz wielu innych nowoczesnych czujników, by wspierać i ostrzegać kierowcę o potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach.
Nowy CR-V dołącza do pozostałych modeli z gamy Hondy: Jazz, HR-V i Civic, które w testach Euro NCAP otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.