Jest ono rozwinięciem elektrycznego pojazdu Honda Urban EV Concept, zaprezentowanego w roku 2017 i stanowi kluczową część europejskiej strategii Hondy - "Electric Vision".
Hondę e Prototype zaprojektowano tak, aby sprostać wymaganiom nowoczesnego stylu życia. Wyjątkowy design połączono tu z zaawansowanymi rozwiązaniami poprawiającymi funkcjonalność auta oraz porywającą dynamiką jazdy. Pojazd wyposażono w pakiet funkcji idealnie sprawdzających się na ulicach miast.
Honda E Prototype
Elegancki, klarowny projekt nadwozia
Honda e Prototype opracowana została z naciskiem na funkcjonalność, przy uwzględnieniu celu, do jakiego jest przeznaczona, co znalazło odzwierciedlenie w czystym, niepowtarzalnym projekcie. Gładkie kontury nadwozia prowadzą od maski do panoramicznej szyby czołowej, tworzącej jednolitą powierzchnię ciągnącą się ku górze, aż do przestrzeni nad pasażerami pierwszego rzędu. Inne elementy – takie jak wtopione całkowicie w powierzchnię szyb słupki A – poprawiają aerodynamikę i przyczyniają się do ciszy we wnętrzu auta i relaksującej atmosfery podczas jazdy.
Wśród rzucających się w oczy detali stylistycznych, które podkreślają czysty, niezakłócony profil nadwozia, znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Zarówno wysuwane klamki, jak i system Camera Mirror są w tym segmencie samochodów niespotykanymi elementami wyposażenia. Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.
Czarne panele zderzaka przedniego i tylnego, z nietypowymi wklęsłymi profilami, definiują stylistyczny motyw obecny w innych elementach. Wyjątkowa dbałość o najmniejsze szczegóły, zaakcentowana w świecących okręgach zespołów przednich reflektorów, podkreśla prostotę i klarowność stylistyczną, a także nadaje "ludzką twarz" modelowi Honda e Prototype.
Honda E Prototype
Eleganckie kształty skrywają całkowicie nową platformę zaprojektowaną dla modeli elektrycznych, która pozwala na uzyskanie kompaktowych rozmiarów, a stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy poprawiają manewrowość w warunkach miejskich i wpływają na poprawę właściwości jezdnych modelu Honda e Prototype. Dzięki niskiej, muskularnej bryle podkreślonej wypukłymi nadkolami, które mieszczą szerokie opony, proste nadwozie wydaje się bardziej dynamiczne.
Nowoczesne wnętrze wypełnione zaawansowanymi rozwiązaniami
Przestronna kabina, prezentująca nowoczesną, minimalistyczną estetykę, oferuje pasażerom relaksujący klimat. Komfortową atmosferę saloniku uzyskano dzięki melanżowym obiciom foteli, przypominającym materiał, jakim pokrywane są kanapy, a także innym, przyjemnym w dotyku tkaninom często spotykanym we współczesnych domach. Wrażenie przestronności potęguje płaska podłoga na całej długości kabiny.
Stałą komunikację ze światem zapewnia pasażerom intuicyjny, w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami, pozwalający zarządzać szeregiem inteligentnych aplikacji i usług. Niezwykle wyrafinowany interfejs został zaprojektowany z myślą o podniesieniu funkcjonalności samochodu w epoce, kiedy nie jest on wyłącznie środkiem transportu, a staje się integralnym elementem nowoczesnego życia codziennego.
Honda E Prototype
Szereg cyfrowych wskaźników najnowszych funkcji wspomagania kierowcy wyświetla się obok ekranów sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym oraz komfortem w kabinie, co upraszcza nawigację w wielofunkcyjnym menu. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą ergonomię i naturalną kontrolę stref za autem. Ponadto, samochód wyposażono również w cyfrową kamerę cofania, zwiększającą pole widzenia kierowcy.
Sportowy i oszczędny - idealny do miejskich zadań
Pierwszy kompaktowy samochód Hondy korzystający z nowej platformy zaprojektowanej specjalnie dla modeli elektrycznych, oferuje ekonomiczną eksploatację, wysokie osiągi i wyjątkową funkcjonalność, dzięki czemu powinien doskonale sprawdzić się w miastach. Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu oraz "szybkie ładowanie" – do 80% pojemności akumulatora – w ciągu 30 minut, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych dojazdów np. do pracy. Wysoka dynamika, dostępna dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylne koła, gwarantuje dużą frajdę z jazdy i przypływ pozytywnych emocji, a także pokazuje możliwości małych miejskich samochodów nowej generacji.
Honda e Prototype zadebiutuje 5 marca podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Produkcja kompaktowego, miejskiego samochodu Hondy z napędem elektrycznym rozpocznie się pod koniec tego roku.