W modelu Jazz zastosowano nową, zaawansowaną strukturę nadwozia oraz szeroką gamę systemów bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, w ramach wyposażenia standardowego. Połączenie zintegrowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego wzmacnia reputację tego modelu jako jednego z najbezpieczniejszych samochodów osobowych w Europie.
Dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym, nowy Jazz jest pierwszym modelem Hondy w Europie, standardowo wyposażonym w środkową poduszkę powietrzną z przodu. Poduszka jest zamontowana w tylnej części siedzenia kierowcy i w chwili kolizji bocznej, wypełnia przestrzeń między kierowcą a pasażerem, chroniąc ich głowy przed zderzeniem się.
Honda Jazz 2020
Za wypełnienie poduszki w sektorze zapewniającym maksymalną ochronę, odpowiadają trzy zaczepy mocujące, które – podczas napełniania się poduszki – prowadzą ją po łuku wokół kierowcy. Aby zrealizować tę nową funkcję, zespół inżynierów opracował kształt poduszki, dopasowany do górnej części zagłówka w nowo zaprojektowanym siedzeniu kierowcy.
Nowa centralna poduszka przednia, w przypadku zderzenia bocznego, współpracuje z dwoma innymi systemami. Boczny ruch pasażera ograniczają napinacze pasów bezpieczeństwa – zarówno pasa kierowcy, jak i pasażera – wspierane w tej funkcji przez wyższy środkowy podłokietnik. Nowe rozwiązanie może zmniejszyć obrażenia głowy zarówno pasażera siedzącego po stronie kolizji, jak i po stronie przeciwnej od zderzenia.
Nowa poduszka powietrzna jest jedną z dziesięciu w modelu Jazz e: HEV, który chroni również pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach, dzięki systemowi i-side Airbag. Ta unikalna podwójna poduszka powietrzna, zainstalowana w siedzisku tylnego siedzenia, aktywuje się podczas kolizji bocznej, aby chronić pasażerów przed uderzeniami o drzwi i słupek C. Poduszkę zaprojektowano w kompaktowym rozmiarze, umożliwiając w ten sposób zastosowanie w Jazzie systemu Magic Seats, z którego ten model jest znany.
Honda Jazz 2020
Uzupełnieniem elementów bezpieczeństwa biernego jest rozbudowany, wiodący w branży pakiet systemów Honda Sensing, zwiększających bezpieczeństwo czynne oraz wspomagających kierowcę, udoskonalony obecnie dzięki kamerze szerokokątnej o wyższej rozdzielczości. Kamera, która zastąpiła – montowany w modelu Jazz poprzedniej generacji –zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika, rozpoznaje szerszy zakres rodzajów nawierzchni i scenariuszy ruchu drogowego. Pakiet aktywnej ochrony pasażerów i wsparcia kierowcy Honda SENSING, który jest instalowany standardowo we wszystkich modelach Hondy, obejmuje: system utrzymywania na pasie ruchu LKAS, adaptacyjny tempomat ACC oraz system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDMS).
Inżynierowie odpowiedzialni za projekt konstrukcji nadwozia najnowszego modelu Jazz, skorzystali również z koncepcji technologicznej Hondy – Advanced Compatibility Engineering (ACE), która jest podstawą doskonałych własności w zakresie bezpieczeństwa biernego. Struktura ACE pomaga równomiernie rozprowadzić energię zderzenia w przedniej części pojazdu, a także redukuje energię kinetyczną przekazywaną na nadwozie drugiego pojazdu.
Honda Jazz 2020
„Bezpieczeństwo jest dla nas sprawą najwyższej wagi i cieszymy się, że samochód uzyskał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w nowej procedurze testowej Euro NCAP” – powiedział Takeki Tanaka, szef projektu Hondy Jazz. „Projektowaliśmy najnowszego Jazza od podstaw, mogliśmy więc zastosować nowe zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne i najnowsze systemy bezpieczeństwa pasywnego, aby zapewnić wyjątkową ochronę przed skutkami wypadków różnych rodzajów. Dzięki dodaniu w standardzie udoskonalonego pakietu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, nowy Jazz pozostaje jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.” Ważną nową cechą modelu Jazz jest poszerzona, panoramiczna widoczność przez przednią szybę. Jesteśmy dumni, że udało nam się ją osiągnąć bez uszczerbku dla bezpieczeństwa kolizyjnego struktury – tego nie ma żaden inny samochód”.
Jazz nowej generacji, z nowoczesnym, elastycznym układem hybrydowym, został wprowadzony na rynek europejski latem 2020 roku. Jest jednym z modeli spełniających zobowiązanie Hondy, zakładające że do roku 2022 całość gamy sprzedawanych w Europie głównych modeli tej marki będzie wyposażona w napędy zelektryfikowane.