Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie odbędzie się światowa premiera nowego modelu Honda Small Hybrid Sports Concept oraz pierwsza europejska prezentacja w pełni funkcjonalnego pojazdu FCX Concept napędzanego ogniwami paliwowymi. Konferencja prasowa odbędzie się 6 marca pomiędzy godziną 12.00 a 12.15 na stoisku Hondy w hali nr 4.
Honda Small Hybrid Sports Concept
Honda Small Hybrid Sports Concept to futurystyczny pojazd z napędem hybrydowym.
Koncept jest wyjątkowym połączeniem zaawansowanej technologii hybrydowej z charakterystyką jazdy typową dla samochodów sportowych. Small Hybrid Sports Concept, który został zaprojektowany w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech, jest przykładem na to, że samochód może być przyjazny środowisku, a jednocześnie dostarczać wrażeń porównywalnych z jazdą kompaktowym autem sportowym.
FCX Concept demonstruje zaawansowaną technologię ogniw paliwowych
Gotowa do jazdy Honda FCX Concept zostanie po raz pierwszy zademonstrowana w Europie. FCX Concept zawiera nowo opracowany, kompaktowy i bardzo wydajny system Honda FC Stack oraz niskopodłogowe nadwozie z krótką maską. Ponadto, samochód posiada obszerną kabinę pasażerską, odznacza się futurystyczną stylistyką nadwozia oraz zwiększoną mocą i wydajnością ekologiczną. Zasięg modelu FCX Concept wynosi 570 km (według obliczeń Hondy podczas jazdy w trybie LA4), a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h. Limitowana sprzedaż nowego pojazdu opartego na tym projekcie rozpocznie się w 2008 roku w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
Czysty silnik Diesla nowej generacji
Kolejną innowacją technologiczną Hondy prezentowaną w Genewie będzie silnik Diesla nowej generacji, w którym po raz pierwszy na świecie zastosowano technologię redukującą emisję zanieczyszczeń do poziomu, jaki reprezentują silniki benzynowe. Rewolucyjny katalizator NOx redukuje emisję tlenków azotu, co pozwala spełnić surowe normy emisji spalin Tier II/Bin 5 Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA (US Environmental Protection Agency).
Katalizator zawiera pierwszy na świecie, innowacyjny system wykorzystujący reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora do zainicjowania przekształcania tlenku azotu (NOx), w nieszkodliwy azot (N2). W przeciwieństwie do systemów selektywnej katalitycznej redukcji SCR (Selective Catalytic Reduction), które wykorzystują wtrysk substancji zawierającej mocznik, innowacyjna technologia Hondy wykorzystuje amoniak powstały w katalizatorze.
Honda planuje rozpoczęcie produkcji silnika Diesla nowej generacji w ciągu trzech lat.
Reprezentanci Hondy w sportach motorowych w roku 2007
Najnowszy bolid teamu Honda Racing F1 – model RA107 – zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie.
Ogromne zaangażowanie Hondy w sporty motorowe zostanie również przedstawione na przykładzie wyścigowego modelu Civic Type R, który powstał na bazie niedawno zaprezentowanej wersji drogowej. Opracowany przy ścisłej współpracy z włoską firmą JAS Motorsport, Civic Type R ma szansę odnieść jeszcze większy sukces niż poprzednik, który zdobył sławę i uznanie na europejskich torach wyścigowych już w momencie debiutu w 2002 roku.
Samochód zostanie przystosowany do startów w Grupie N i Grupie A oraz w nowej Grupie R, która powstanie w 2008 roku.
Modele produkcyjne Hondy i akcesoria
Na stoisku Hondy zostaną pokazane najnowsze modele CR-V oraz Civic Type R, jak również pozostałe modele z gamy koncernu. Na górnym poziomie stoiska zostaną wystawione liczne akcesoria Hondy, m.in. pakiet Aero Performance przeznaczony dla modelu CR-V.