Zespół Honda Racing F1 Team ogłosił wprowadzenie nowej inicjatywy na sezon 2007 wyścigów Formuły 1. Aby podnieść świadomość problemów związanych z ochroną środowiska, na bolidzie RA107 - zamiast reklam i logo sponsorów, które można było zobaczyć przez dziesiątki lat na innych pojazdach - umieszczony zostanie duży obraz Ziemi.
Ogromny wizerunek kuli ziemskiej na samochodzie F1 jest potężnym apelem do kibiców, sponsorów, a także klientów i szerokiej publiczności, aby razem z Hondą poświęcić się działaniom na rzecz ochrony środowiska.
Dzięki stronie www.myearthdream.com każdy będzie miał możliwość umieścić swoje nazwisko na bolidzie, tym samym składając deklarację zmiany stylu życia w celu poprawy stanu środowiska i przekazania dotacji organizacji charytatywnej działającej na rzecz ochrony środowiska. Zgodnie z koncepcją "nasz samochód to Twój samochód", każde nazwisko stanowić będzie jeden z pikseli, które składać się będą na wizerunek planety na pojeździe. Każde nazwisko będzie widoczne na stronie internetowej od momentu złożenia deklaracji, oraz na samochodzie, po powiększeniu mikroskopem.
Universal Music, największa firma fonograficzna na świecie, oraz Gatorade to pierwsze globalne marki, będące partnerami zespołu w realizacji tej nowej koncepcji. Obecni partnerzy z entuzjazmem podeszli do pomysłu i będą kontynuować swoje zaangażowanie w sukces zespołu także i w sezonie '07. Ponadto zespół z przyjemnością informuje, że do partnerów i dostawców zespołu dołączyły takie firmy jak: File, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUF i GF Agie Charmilles.
Zespół Honda Racing F1 Team będzie ściśle współpracował ze światowymi organizacjami charytatywnymi działającymi na rzecz ochrony środowiska w celu rozwinięcia obecnego etosu firmy Honda w najbardziej znanym na świecie sporcie motorowym.
Nick Fry, Dyrektor Generalny Honda Racing F1 Team: "Zmiany klimatyczne stanowią jeden z największych problemów z jakimi boryka się nasza planeta, i dotyczy on również Formuły 1. Z drugiej strony, uważamy, że F1, dzięki globalnemu zasięgowi i najnowocześniejszej technologii może odegrać istotną rolę nie tylko podkreślając wagę problemu, ale także uczestnicząc w opracowywaniu rozwiązań. Ponadto, FIA rozumie, że F1 może odegrać ważną rolę w rozwijaniu technologii mogących w długim okresie działać na korzyść społeczeństwa. Na przykład, do roku 2009 w bolidach instalowane będą urządzenia odzyskujące energię.
Członkowie zespołu Honda F1 dumni są z faktu, że nasze samochody stanowią narzędzie pomagające chronić środowisko. Wierzymy, że rozwiązania mogą pochodzić bezpośrednio od inżynierów pracujących nad programem F1 i pracujemy ciężej niż kiedykolwiek, aby urzeczywistnić nasze marzenia i wygrać Mistrzostwa Świata pozostając w zgodzie i podkreślając etos Hondy związany ze środowiskiem.
Jesteśmy przede wszystkim zespołem wyścigowym, a Formuła 1 to zdecydowanie sport drużynowy. Nasze cele na torze osiągamy tylko dzięki współpracy i wiemy, że by sprostać wyzwaniom związanym z ochroną środowiska musimy pracować razem. Mamy nadzieję, że podnosząc świadomość i podkreślając niektóre problemy, będziemy zachęcać społeczeństwo do wspólnego działania i pomocy w sprostaniu wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi."
Yasuhiro Wada, prezes Honda Racing F1 Team i szef Honda Motor Company: "Honda chce podjąć wyzwanie i zdobyć mistrzostwo świata Formuły 1 w roku 2007. Mamy nadzieję, że nadchodzący sezon przyniesie nam wiele emocji i sukcesów. W tym samym stopniu pragniemy dać coś od siebie w formie nowej koncepcji na rzecz ochrony środowiska, wierzymy, że wniesie ona nową jakość i świeżość do sportu motorowego. Honda stale dąży do innowacji w zakresie technologii i w sposobie myślenia, chcąc tym samym sprostać oczekiwaniom klientów i społeczeństwa.
Honda w swojej działalności korporacyjnej zawsze dokładała dużo starań w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Mamy nadzieję, że nowa inicjatywa firmy w Formule 1 pomoże w podniesieniu świadomości i zainteresowania ważnymi zagadnieniami dotyczącymi środowiska na całym świecie."
Korporacja Honda posiada bogate tradycje w zakresie pionierskiej działalności na rzecz ochrony środowiska. Przykłady takich działań to:
1972 - Wprowadzenie na rynek silnika Honda CVCC (Compound Vortex Controlled Combustion), pierwszego na świecie silnika, który spełniał wymogi amerykańskiej Ustawy o czystym powietrzu. Licencja została sprzedana innym producentom samochodów w celu zmniejszenia emisji spalin.
1976 - W roku 1976 Honda zainicjowała program zalesiania, zasadzono ponad 250 000 drzew wokół zakładów należących do spółki.
1999 - Spółka wyprodukowała pierwszy samochód hybrydowy. Pojazd Insight był pierwszym wyprodukowanym samochodem dostępnym zarówno w USA jak i w Europie.
2006 - Honda, jako pierwszy producent na świecie, podała do publicznej wiadomości zamiar zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z produkcją.
2007 - Model Honda Civic GX został uznany przez Agencję ds. Ochrony Środowiska za "najczystszy" samochód z silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania na świecie.
Aby uzyskać informacje o polityce dotyczącej ochrony środowiska firmy Honda Motor Co, odwiedź stronę http://world.honda.com/environment/reports/