Honda Civic Type R nowej generacji ustanowiła na japońskim torze Suzuka rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednią oś. Auto pokonało 5,8-kilometrową trasę w 2 minuty 23,120 sekundy (wg pomiarów wewnętrznych Hondy), czyli o 0,873 sekundy szybciej niż jego poprzednik, Honda Civic Type R Limited Edition z 2021 r.
Rekordowy czas został ustanowiony 15 marca 2022 r. podczas testów, podsumowujących prace badawczo-rozwojowe nad nowym modelem. Civic Type R XI generacji to najnowszy model sportowy, który potwierdził swoje możliwości na kultowym torze Suzuka International Racing Course. Obiekt ten słynie z wymagających zakrętów i szykan na odcinkach, pokonywanych z dużą prędkością. Często określany jest jednym z najwspanialszych torów świata, a od 1962 r. pełni rolę poligonu doświadczalnego dla sportowych modeli Hondy. To właśnie na nim rozgrywane było niemal każde (poza dwoma sezonami) Grand Prix Japonii Formuły 1 od 1987 r.
Poprzedni rekord okrążenia toru Suzuka dla modelu przednionapędowego – 2 minuty 23,993 sekundy – został ustanowiony przez przedprodukcyjny egzemplarz Civica Type R Limited Edition w trakcie prac rozwojowych, w lutym 2020 r. Wcześniej, w 2017 r., Honda Civic Type R GT dziesiątej generacji pobiła rekord pętli Nordschleife toru Nürburgring w klasie seryjnych samochodów z napędem na przednią oś, z czasem okrążenia wynoszącym 7 minut 43,8 sekundy. Civic Type R GT ustanowił rekordy w kategorii seryjnych samochodów, napędzanych na przednią oś, na pięciu legendarnych europejskich torach wyścigowych.
Więcej informacji na temat nowego modelu Civic Type R zostanie przekazanych przed jego premierą na początku 2023 r.