W pełni funkcjonalna Honda FCX Concept została po raz pierwszy pokazana w Europie podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. W pełni wyposażony model, którego statyczna wersja została pokazana na targach motoryzacyjnych w Paryżu, napędzany jest następną generacją systemu FC Stack.
Zasięg FCX Concept wynosi 570 km (według obliczeń Hondy podczas jazdy w cyklu LA4), a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h. Limitowana sprzedaż zupełnie nowego pojazdu opartego na tym projekcie rozpocznie się w 2008 roku w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
Mimo dość dużych gabarytów systemu ogniw paliwowych, FCX Concept charakteryzuje się krótką maską, pochyloną przednią szybą oraz nisko poprowadzoną linią dachu przechodzącą w ścięty tył. Niskopodłogowe wnętrze jest równie futurystyczne i odznacza się bardzo przestronną, komfortową kabiną pasażerską.
Eleganckie nadwozie nisko-zawieszonego sedana oraz przestronna kabina pasażerska to efekt uzyskany dzięki platformie ogniw paliwowych typu V Flow, która stanowi podstawę napędu FCX Concept. Kompaktowy i wydajny system Honda FC Stack ułożony w innowacyjnym układzie centralno-tunelowym pozwala na znaczący wzrost osiągów pojazdu oraz jego wydajności ekologicznej.
Podczas gdy w poprzedniej generacji ogniw paliwowych wodór i woda powstałe w procesie generowania prądu płynęły poziomo, w FCX Concept zastosowano system pionowego przepływu. Pozwala to na wykorzystanie siły grawitacji do wyładowania wyprodukowanej wody, co znacząco poprawia jej drenaż, będący kluczem do wysokiej wydajności całego systemu. W rezultacie otrzymano stabilne wytwarzanie mocy w różnych warunkach pracy oraz jej zwiększenie, uzyskane przy zastosowaniu mniejszego o 20 procent i lżejszego o 30 procent pakietu paliwowego od obecnej generacji FCX FC Stack. Moc systemu nowej generacji jest jednak większa o 14 kW.
Silnik napędzający pojazd został umieszczony współosiowo w stosunku do skrzyni biegów, co zaowocowało bardziej zwartą konstrukcją, a jego moc zwiększono o 15 kW, do 95 kW. Jednostka napędowa jest teraz o około 180 kg lżejsza i o około 40% mniejsza od tej stosowanej w obecnym modelu FCX.
Pomocniczym źródłem mocy w modelu FCX Concept jest kompaktowa i bardzo wydajna litowo-jonowa bateria, która odzyskuje energię podczas hamowania. Wprowadzone do głównych komponentów jednostki napędowej zmiany, pozwoliły zwiększyć zasięg nowego modelu o 30% w stosunku do obecnej wersji FCX 2005.
Wydajność energetyczna całego systemu wynosi ok. 60%, tzn. jest prawie trzy razy większa, niż w samochodzie z silnikiem benzynowym, dwa razy większa, niż w pojeździe hybrydowym i o 10% większa, niż w obecnej wersji FCX. Znacząco polepszono także rozruch w niskiej temperaturze, umożliwiając uruchomienie pojazdu w temperaturze do -30˚C.
Charakterystycznymi elementami są również system Shift-by-Wire oraz nowo opracowana tablica wskaźników z czytelnym wyświetlaczem zużycia wodoru. Tapicerkę i wstawki na drzwiach wykonano z bio-tkaniny Hondy, czyli materiału pochodzenia roślinnego, który cechuje się ponadprzeciętną wytrzymałością i odpornością na działanie promieni słonecznych.