przy czym oba pojazdy podkreślają wkład Hondy w ochronę środowiska naturalnego.
Pierwszą z dwóch długo oczekiwanych premier będzie Insight Concept, przedstawiający kierunek rozwoju hybrydowych, benzynowo-elektrycznych pojazdów Hondy. Obok koncepcyjnego modelu Insight, zadebiutuje całkowicie nowy Jazz, który do popularnego segmentu B wprowadza nowe standardy dotyczące niskiego poziomu zużycia paliwa i mniejszej emisji szkodliwych spalin do atmosfery.
Insight Hybrid Concept
Główne miejsce na stoisku Hondy zajmie Insight Concept zwiastujący powrót napędów hybrydowych do gamy modelowej japońskiego koncernu. Insight Concept to początek nowego rozdziału w strategii firmy, dotyczącej hybryd, zakładającej wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli z takim napędem w ciągu najbliższych czterech lat. Insight Concept – pierwszy z tych trzech pojazdów – to przykład praktycznego i wszechstronnego samochodu rodzinnego, oferującego dużą przestrzeń dla pasażerów i ich bagażu oraz zapewniającego niewielkie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin.
Kluczowym założeniem modelu Insight Concept jest spowodowanie, aby pojazdy z napędem hybrydowym były przystępne cenowo, a zatem dostępne dla szerokiego grona nabywców. Strategia firmy podyktowana jest chęcią wprowadzenia na rynek większej liczby pojazdów o niskiej emisji CO2, co w efekcie - w skali makro - doprowadzi do redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Insight Concept to kulminacja ponad 20 lat badań nad technologiami hybrydowymi i ponad 35 lat doświadczeń z przyjaznymi środowisku silnikami benzynowymi, co w 1972 r. zapoczątkowała jednostka CVCC.
Zupełnie nowa Honda Jazz
Odwiedzający stoisko Hondy w Paryżu będą mogli po raz pierwszy zobaczyć pełną gamę nowego modelu Jazz, od wersji z silnikiem 1.2 l., po auto wyposażone w silnik o pojemności1.4 l. i zautomatyzowaną przekładnię manualną i-SHIFT (niedostępna w Polsce). Ten wielokrotnie nagradzany, 5-drzwiowy hatchback jest kuszącą propozycją dla osób, które szukają oszczędnego i wszechstronnego pojazdu.
Nowy Jazz oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań, łącznie z ulepszonym systemem składania siedzeń jednym ruchem (Magic Seats), co wspólnie z przestronną kabiną pasażerską i obszernym bagażnikiem wykracza poza standardy przyjęte w segmencie. Duża pojemność bagażnika wynosząca 375 litrów – dostępna bez potrzeby rozkładania tylnych siedzeń – gwarantuje, iż nowy Jazz podoła wszelkim wyzwaniom codziennej eksploatacji. Praktyczne rozwiązania we wnętrzu samochodu to nie jedyne zmiany w stosunku do poprzednika. Do napędu Jazza służą bowiem dwa nowe silniki benzynowe i-VTEC, odznaczające się większą mocą, niższym zapotrzebowaniem na paliwo, mniejszą emisją szkodliwych substancji do atmosfery oraz lepszą absorbcją hałasu i wibracji.
Zmodernizowany Civic Hybrid
Wprowadzenie nowych pojazdów hybrydowych do gamy modelowej Hondy nie oznacza, że doceniany Civic Hybrid został zepchnięty na margines. Wręcz przeciwnie, 4-drzwiowy sedan doczekał się liftingu nadwozia, który ma za zadanie pomóc mu przekraczać kolejne pułapy sprzedaży na rynkach całej Europy. Zmiany objęły przód nadwozia, gdzie umieszczono nowe reflektory i bardziej agresywną osłonę chłodnicy oraz tył, który otrzymał nowe lampy. Zastosowano także nowy wzór obręczy aluminiowych.
Zmiany te zostaną również wprowadzone w 4-drzwiowej wersji Hondy Civic napędzanej konwencjonalnym silnikiem benzynowym o pojemności 1.8-litra, oferowanej na niektórych rynkach europejskich.
Automatyczna przekładnia dla silnika i-DTEC
Salon paryski będzie także miejscem debiutu nowej automatycznej przekładni Hondy, stworzonej specjalnie na potrzeby wysokoprężnego silnika i-DTEC, która powstała w odpowiedzi na oczekiwania europejskich klientów. Nowa skrzynia automatyczna znakomicie pasuje do charakteru wysokoprężnego silnika o pojemności 2.2-litra i zapewnia świetną elastyczność w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Kompleksowe podejście Hondy do rozwiązań inżynieryjnych nie pozwoliło na wykorzystanie skrzyni biegów od innego producenta, gdyż mogłoby to niekorzystnie wpłynąć na osiągi najnowszej jednostki napędowej koncernu.
CR-Z Hybrid Sports Concept
Na stoisku Hondy zaprezentowany zostanie także model CR-Z – niewielki, sportowy samochód koncepcyjny, prezentujący kierunek rozwoju małych, benzynowo-elektrycznych pojazdów hybrydowych, które trafią do większego grona odbiorców. Hybrydowy model coupe zbudowany w oparciu o koncept CR-Z dołączy do gamy pojazdów Hondy w niedalekiej przyszłości, promując samochody o niskiej emisji CO2. Sportowy model typu 2+2 posiada przedzieloną spojlerem tylną szybę, która stała się znakiem rozpoznawczym obecnego na rynku przez trzy dekady modelu CR-X, oryginalnego modelu Insight coupe oraz najnowszych 3- i 5-drzwiowych wersji Hondy Civic.
FCX Clarity napędzany ogniwami paliwowymi
Francuski salon będzie również gościł produkcyjną wersję modelu napędzanego ogniwami paliwowymi FCX Calrity, który na początku sierpnia tego roku został dostarczony pierwszemu klientowi w Stanach Zjednoczonych. Jednymi z pierwszych osób, którym dane było zapoznać się z zaletami pojazdu emitującego z rury wydechowej jedynie parę wodną, są aktorka i działaczka na rzecz ochrony środowiska Jamie Lee Curtis oraz producent filmowy Ron Yerxa. Produkcja FCX Clarity rozpoczęła się w lipcu tego roku w Japonii, a pierwsi japońscy klienci otrzymają swoje samochody na zasadach leasingu pod koniec roku.
Obecność benzynowo-elektrycznych modeli hybrydowych - Civic, Insight Concept i CR-Z - obok napędzanego ogniwami paliwowymi FCX Clarity, obrazuje wizję przyszłości transportu drogowego według Hondy. Japoński producent uważa, iż pojazdy zasilane wodorem i emitujące do atmosfery jedynie parę wodną to środek transportu przyszłości. Natomiast do czasu, gdy FCX Clarity stanie się masowo produkowanym autem, główną rolę w obniżaniu emisji CO2 do atmosfery doskonale odegrają ekologiczne pojazdy o napędzie hybrydowym.