W Europie Insight wejdzie do sprzedaży w pierwszej połowie 2009 roku.
Firma zademonstrowała już swój potencjał wprowadzając model FCX Clarity do sprzedaży leasingowej.
Właśnie do tego modelu Honda Insight nawiązuje stylistycznie, przy czym oba pojazdy charakteryzują opływowe kształty, pozwalające na wykorzystanie zalet ich napędów w najbardziej efektywny sposób.
Insight Concept to stylistyczna inspiracja dla wersji produkcyjnej, która wejdzie do sprzedaży w 2009 r. Z uwagi na wyjątkową pozycje rynkową, Insight zaoferuje technologię hybrydową nowej grupie klientów.
Większość komponentów modelu Insight będzie produkowana w fabrykach Hondy, co ma doprowadzić do lepszej niż u konkurencji kontroli nad technikami produkcyjnymi, a w efekcie również nad kosztami. Oszczędności w przypadku Hondy Insight są możliwe między innymi dzięki usprawnieniu procesów produkcyjnych, a zatem przyspieszeniu tempa i wydajności produkcji.
Jednak głównym czynnikiem, który wpłynie na obniżenie kosztów produkcji nowego modelu jest ulepszona wersja wielokrotnie już nagradzanego systemu IMA. Składa się on z silnika elektrycznego oraz zmodyfikowanego, oszczędnego i "czystego" silnika benzynowego, emituje niski poziom dwutlenku węgla oraz tlenków azotu do atmosfery i uzyskuje bardzo niski poziom hałasu oraz wibracji.
Nowy Insight, razem z modelem Civic Hybrid, będzie produkowany w fabryce Suzuka, gdzie specjalnie w tym celu rozbudowano linię do produkcji pojazdów hybrydowych.
Poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin przez silnik Hondy Insight ma być podobny do modelu Civic Hybrid, a więc auto będzie wszechstronne i zarazem przyjazne dla środowiska naturalnego. Z punktu widzenia przewidywanej ceny samochodu, będzie on kombinacją dużej przestrzeni pasażerskiej i obszernego bagażnika z ekonomicznością użytkowania.
Wprowadzenie na rynek Hondy Insight będzie oznaczało realizację pierwszego etapu nowej strategii Hondy dotyczącej samochodów hybrydowych. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie sprzedaży auta wzorowanego na pokazowym modelu CR-Z, a następnie hybrydowej wersji Hondy Jazz. Strategia ta ma na celu uczynić auta hybrydowe bardziej dostępnymi, a zatem bardziej interesującymi dla szerszego grona klientów.
Insight Concept to wynik dwóch dekad prac badawczych i rozwojowych nad elektryczno-benzynowymi napędami hybrydowymi.