Wyróżniające się wzornictwo, większa radość jazdy gwarantowana przez ekonomiczne silniki DOHC i-VTEC, bardziej sportowy układ jezdny, przestronniejsza kabina, zwiększony poziom bezpieczeństwa, bardziej eleganckie wnętrze i najwyższej jakości materiały wykończeniowe to tylko niektóre z zalet nowej Hondy Accord.
Maksymalny moment obrotowy silnika 2.0 l. o mocy 155 KM (114 kW) wynosi 190 Nm przy 4.500 obr/min. Jednostka ta współpracuje z 5-stopniową manualną lub 5-stopniową automatyczną przekładnią wyposażoną w system sekwencyjnej zmiany biegów. Silnik o pojemności 2.4 l. dostarcza 190 KM (140 kW) mocy przy 6.800 obr/min, a jego moment obrotowy to 220 Nm przy 4.500 obr/min. Oferowany jest z wyżej wymienioną przekładnią automatyczną lub 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Obydwie jednostki odpowiadają normom czystości spalin EU2005.
W związku z naciskiem Wielkiej Brytanii na redukcję dwutlenku węgla w spalinach samochodowych i uzależnieniem cen pojazdów od jego poziomu, Honda Accord proponuje - zwłaszcza nabywcom masowym - dwa super-wydajne warianty silnika 2.0: Econo i Komfort. Zmodyfikowane przełożenia biegów, elektryczne systemy sterowania oraz szereg usprawnień obniżających wagę tych jednostek zapewniają mniejsze zużycie paliwa.
Wyróżnienie z tłumu
Segment limuzyn i pojazdów korporacyjnych, do których należy Honda Accord znany jest ze swego konserwatyzmu. Jednak nowy model Hondy wyróżnia się na jego tle swym unikatowym designem i indywidualnością.
Harmonijne proporcje pojazdu charakteryzują się wielkimi przeszklonymi powierzchniami i aerodynamicznym tyłem, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza został obniżony do Cd=0.26 i jest obecnie jednym z najniższych w segmencie.
Wszechstronne wyposażenie
W niektórych wersjach nowej Hondy Accord, wyposażenie obejmuje wycieraczki reagujące na deszcz, system nawigacji satelitarnej DVD, sensoryczny system audio z radiem i odtwarzaczem CD w standardzie. Z wyjątkiem modeli z silnikiem 2.0 Econo (RHD) i 2.0 Comfort (LHD), wszystkie Hondy Accord wyposażone są w dwustrefowy system klimatyzacji. W niektórych wersjach - celem zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników pojazdu - do przednich i bocznych poduszek powietrznych dodano kurtyny boczne.
Lepsza aerodynamika Hondy Accord to zasługa nowego podwozia opracowanego w Europie. Sprawdzony ale i zmodyfikowany układ podwójnych wahaczy na przedzie i 5-wahaczowy układ na tyle gwarantują wyższą stabilność jazdy.
Praca zmodyfikowanego podwozia wspomagana jest przez wzmocnioną klatkę kabiny pasażerskiej. Modele z silnikiem 2.4 dodatkowo wyposażone zostały w system VSA (Vehicle Stability Assist), podczas gdy wszystkie wykorzystują systemy ABS, ABD i BA.
Nowa Honda Accord przeznaczona na rynek europejski nie będzie wiele się różnić od modelu sprzedawanego w Japonii. Nieco inny jest sedan zaprojektowany i sprzedawany w Ameryce.
Początkowo sprzedawana jedynie jako limuzyna, Honda Accord zadebiutuje na rynku europejskim we wrześniu tego roku podczas salonu paryskiego. Sprzedaż rozpocznie się na początku przyszłego roku, a następnie, pod jego koniec, do linii Accord wprowadzony zostanie opracowany w laboratoriach Hondy, od dawna oczekiwany silnik wysokoprężny.
Rozpoczęcie sprzedaży tego modelu nastąpi w 2003 roku.