Początkowo planowano ograniczoną produkcję tego auta, ale ogromny popyt na ten samochód zachęcił Hondę do nie tylko zwiększenia, ale rozpoczęcia typowo seryjnej produkcji, czego wręcz żądali sami klienci firmy. Do dzisiaj na całym świecie swoich właścicieli znalazło ponad 110 000 sztuk Hondy S2000. Niestety, sprzedaż auta zaczęła spadać, a ponadto 10 lat na rynku nawet dla takiego auta, to powolny czas przejścia na motoryzacyjną emeryturę. Bezlitosny kryzys gospodarczy tylko przyspieszył decyzję o zakończeniu jeszcze w tym roku produkcji tego modelu.
Od samego początku pod maską auta pracował nowoczesny, 2-litrowy, wysokoobrotowy silnik benzynowy, który zapewnia moc 240 KM i doznania akustyczne godne auta wyścigowego. A napędzane tylne koła i doskonałe wyważenie podwozia zapewniają wiele radości z jazdy tym sportowym roadsterem. Do tego dochodził zwarta, zgrabna i dynamiczna linia nadwozia, która mimo upływu 10 lat nadal wygląda świeżo i wciąż może się podobać, co również stanowi o ponadczasowości tego auta. Bez wątpienia Honda S2000 ustanowiła nowe standardy w swojej klasie i stała się punktem odniesienia dla innych producentów, co sprawiło, że już za życia stała się autem kultowym, na stałe wpisując się w karty historii motoryzacji.
Ofiarą załamania się rynku motoryzacyjnego padł nie tylko model S2000. Zakończono prace związane z przygotowaniem następcy Hondy NSX, prototypu CR-Z w wersji kabriolet, nowych modeli Acury z napędem na tył, jak również nowego silnika V8.