Zastąpił on poprzedni schemat oceniania, w którym Accord uzyskał 5 gwiazdek za ochronę dorosłych, 4 gwiazdki za ochronę dzieci oraz 3 za ochronę pieszych.
Ogólna ocena jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach. Są to: bezpieczeństwo dorosłych (50%), bezpieczeństwo dzieci (20%), bezpieczeństwo pieszych (20%) oraz dostępność systemów (10%). Ostateczny wynik na poziomie co najmniej 70% pozwala uzyskać maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Zakwalifikowanie czwartej z wymienionych kategorii do oceny jest możliwe pod warunkiem wprowadzeniu systemów wspomagających bezpieczeństwo (VSA w przypadku Hondy) do standardowego wyposażenia 85% modeli z rocznika 2009, przeznaczonych na rynek Unii Europejskiej.
Accord, jako zdobywca 5 gwiazdek w teście Euro NCAP (wynik końcowy 78%), okazał się jednym z najbezpieczniejszych samochodów według nowego systemu oceny. Model ten stanie w centralnym punkcie wystawy technologii zwiększających bezpieczeństwo na stoisku Hondy na Salonie Samochodowym w Genewie.
Profil bezpieczeństwa Hondy Accord
Poza elementami branymi pod uwagę do oceny przez Euro NCAP, Accord wyposażony jest w wiele dodatkowych systemów bezpieczeństwa.
System stabilizacji toru jazdy (Vehicle Stability Assist)
VSA (Vehicle Stability Assist) wchodzi w skład wyposażenia standardowego. Pomaga kierowcy kontrolować tor jazdy podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania oraz wykonywania gwałtownych manewrów, przyhamowując prawe lub lewe koła i w razie potrzeby regulując moment obrotowy silnika.
Adaptacyjne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (Motion Adaptive EPS) Motion Adaptive EPS łączy działanie VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (Electric Power Steering). Podczas pokonywania zakrętów oraz hamowania uprzedza poślizg i sugeruje kierowcy, w którą stronę należy kontrować, aby utrzymać pożądany tor jazdy. System nie ingeruje gwałtownie i nie przeszkadza w jeździe. Jego zadaniem jest wywoływanie intuicyjnych reakcji, pozwalających na kontrolowanie stabilności pojazdu oraz skrócenie drogi hamowania.
Advanced Driving Assist System (opcja dodatkowa)
W wersji Executive z silnikiem 2.2 i-DTEC i 2.4 i-VTEC Honda Accord oferuje opcjonalny system wspomagający jazdę Advanced Driving Assist System. ADAS łączy w sobie trzy nowatorskie technologie, podnoszące poziom bezpieczeństwa do zupełnie nowego poziomu:
- Lane Keeping Assist System (LKAS) wykorzystuje kamerę wykrywającą każdą próbę zboczenia z wyznaczonego na jezdni pasa ruchu. Współpracując z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego koryguje tor jazdy. System szczególnie przydaje się podczas długich podróży autostradą.
Adaptive Cruise Control (ACC), czyli tempomat, korzysta z radaru milimetrowego. Pozwala na utrzymanie stałej odległości od poprzedzającego auta sprawiając, iż jazda staje się mniej męcząca.
Collision Mitigation Brake System (CMBS) kontroluje odległość od auta poprzedzającego, ostrzegając kierowcę, gdy ta zaczyna się niebezpiecznie zmniejszać. Gdy kolizja jest nieunikniona, CMBS pozwala złagodzić jej skutki.
Wyżej wymienione systemy wspomagające uzupełniają elementy bezpieczeństwa biernego Hondy Accord, do których zaliczamy: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, uchwyty mocujące ISOFIX oraz punkty kotwiczenia fotelików dla dzieci.
W celu zminimalizowania ryzyka uszkodzenia kręgów szyjnych skonstruowano aktywne zagłówki odchylające się w chwili wciśnięcia siedzącego w fotel na skutek uderzenia w tył pojazdu. Umieszczona w fotelu sztywna płyta powoduje, że zagłówek przemieszcza się do przodu, tym samym zapewniając właściwe podparcie głowy.
Struktura nadwozia zaprojektowana w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów (Advanced Compatibility Engineering)
Technika ACE, wprowadzana stopniowo do nowych modeli Hondy, zapewnia wyraźną poprawę bezpieczeństwa pasażerów w przypadku różnego typu kolizji. Osadzona w przedniej części nadwozia wielokątna rama główna została zaprojektowana w celu minimalizowania deformacji kabiny pasażerskiej, poprzez rozdzielanie siły uderzenia na odpowiednie elementy nośne. Jest to szczególnie przydatne podczas kolizji aut różnej wielkości, masy lub konstrukcji nadwozia.
Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w przypadku uderzenia bocznego, inżynierowie Hondy wzmocnili konstrukcję boczną nadwozia poprzez staranny wybór materiałów, z których została wykonana. Pozwoliło to na osiągnięcie odpowiedniej sztywności i wytrzymałości w punktach krytycznych, bez niepotrzebnego zwiększania masy. W nowym Accordzie zastosowano także kilka znanych z poprzednich modeli rozwiązań, mających na celu ochronę pieszego podczas zderzenia. Są nimi na przykład mocowania przednich błotników i zawiasy maski wykonane z materiałów energochłonnych oraz niezabudowana przestrzeń tuż pod maską.