...a zarazem najbardziej ekologicznego auta wyścigu. Hondy, jako jedyne w stawce, dysponowały napędem benzynowym.
Wyścig odbywał się w dość trudnych i niesprzyjających niskiemu zużyciu paliwa warunkach, zarówno atmosferycznych, jak i drogowych. 250-kilometrowa trasa przejazdu była bardzo zróżnicowana (korki miejskie, zatłoczona droga poza miastem, autostrada), a regulamin wyścigu jednakowo promował niskie spalanie jak i czas przejazdu, co wymuszało jazdę znacznie szybszą niż w rajdach „o kropelce”. Warto zauważyć, że Insighty, które wystartowały w wyścigu, to auta nowe (z minimalnym przebiegiem), co również nie sprzyjało ograniczeniu zużycia paliwa.
Dzięki udziałowi w Eko-wyścigu, firma udowodniła, że funkcjonalny, przestronny samochód zasilany benzyną nie musi być mniej ekonomiczny, niż auta niższych segmentów wyposażone w silniki wysokoprężne. Insighty zużyły w wyścigu 3,67 l. oraz 3,81 l. paliwa na 100 km (3 i 4 rezultat w tej kategorii). Jest to wynik lepszy od deklarowanego w oficjalnych dokumentach dotyczących modelu. Został on osiągnięty pomimo braku doświadczenia obu załóg Hondy w tego rodzaju rywalizacji. Można więc założyć, że każdy kierowca podróżujący Hondą Insight jest w stanie uzyskiwać imponująco małe wartości dot. średniego zużycia paliwa, o ile tylko zastosuje się do wskazań systemu wspomagającego jazdę ekonomiczną „Eco Assist” - standardowego wyposażenia tego modelu.
Warto również wspomnieć, iż hybrydowy napęd Insighta charakteryzuje się nie tylko ekonomicznością, lecz też bardzo niskim poziomem emisji dwutlenku węgla do atmosfery (101 g / km).