...spora ilość elementów nadwozia wykonanych z lekkich materiałów oraz zastosowanie rasowych obręczy aluminiowych, za którymi kryją się wyczynowe hamulce. Pod maską umieszczono 2-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy aż 240KM. Torowe przeznaczenie auta zdradza jego wysokoobrotowa natura; na duży przyrost mocy i momentu obrotowego można liczyć bowiem dopiero po przekroczeniu 6 000 obr./min. Wersja Mugen Civic Type R będzie dodatkowo wyróżniała się agresywnym pakietem stylizacyjnym nadwozia, a we wnętrzu znajdzie się wiele sportowych akcentów.
Dla przypomnienia, seryjny Civic Type R napędzany jest wolnossącym silnikiem 2.0 DOHC i-VTEC z wałkiem wyrównoważającym i elektronicznie sterowaną przepustnicą. Moc maksymalna 201 KM osiągana jest przy 8 000 obr./min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Samochód będzie budowany ręcznie w fabryce w Wielkiej Brytanii.