...układu napędowego z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz stylowym nadwoziem coupe typu 2+2 (konfiguracja foteli typu 2+2 dostępna jest wyłącznie w Europie i Japonii). Ekscytujące coupe Hondy na nowo zdefiniuje pojęcie pojazdu hybrydowego, oferując kierowcy podwozie zestrojone pod kątem przyjemności z jazdy oraz znakomity silnik spalinowy wspomagany równoległym hybrydowym systemem IMA (Integrated Motor Assist). Europejska wersja Hondy CR-Z zostanie zaprezentowana podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Bryła modelu CR-Z powstała w oparciu o koncepcję „opływowego klina”. Nisko poprowadzona linia maski silnika oraz duża szerokość nadwozia, nadały autu atletycznego wyglądu. W projekcie eleganckiego coupe, o zaokrąglonym i starannie wyrzeźbionym nadwoziu, uwzględniono typowe dla Hondy elementy stylistyczne, takie jak np. przeszklona, podzielona na dwa poziomy, tylna część nadwozia typu hatchback, czy aerodynamiczna linia dachowa.
Po raz pierwszy połączono także wydajny i ekologiczny, równoległy system hybrydowy z precyzyjną, manualną skrzynią biegów o 6-przełożeniach, która zapewnia prowadzącemu dużą przyjemność z jazdy. W nowej Hondzie CR-Z, konwencjonalną, manualną przekładnię zestawiono z benzynowo-elektrycznym układem napędowym, podobnie jak w modelu Civic IMA z 2003 roku. Było to możliwe dzięki dużej elastyczności równoległego systemu hybrydowego Hondy.
Manualna skrzynia biegów współpracuje z debiutującym w Europie, 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym, który w dużym stopniu zdecydował o charakterze modelu CR-Z. Jednostka o średniej pojemności skokowej chętnie „wchodzi na obroty” i zapewnia doskonałe osiągi dzięki dodatkowym 78 Nm momentu obrotowego, dostarczanym przez silnik elektryczny o mocy 14 KM, umieszczony pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów.
Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio - 124 KM i 174 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego jest taka sama, jak w przypadku Hondy Civic 1,8 l jednak emisja CO2 jest o 35 g/km niższa i utrzymuje się na poziomie 117 g/km**.
Silnik elektryczny zapewnia niezwykle płaski przebieg momentu obrotowego układu, przy czym maksymalna wartość osiągana jest przy bardzo niskich jak na jednostkę wolnossącą obrotach (1 500 obr./min). Wspomagany przez system IMA silnik benzynowy, w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną, cechuje się doskonałą elastycznością, niską emisją spalin i sportowym dźwiękiem układu wydechowego.
W celu zwiększenia przyjemności z prowadzenia pojazdu w codziennych warunkach, Honda CR-Z została wyposażona w system jazdy posiadający trzy tryby pracy (3-Mode Drive System). Ta unikalna funkcja daje kierowcy możliwość wyboru jednego z trybów, z których każdy zawiera inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju (idle stop), klimatyzacji oraz poziomu wspomagania systemem IMA. Zaprojektowany przez Hondę system umożliwia wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności z podróżowania, jazdą ekonomiczną lub jazdą w trybie będącym kombinacją dwóch poprzednich. Tym samym, inżynierowie Hondy chcieli zaoferować klientom większy wybór stylów jazdy dostosowanych do aktualnych potrzeb podróżujących.
Europejska wersja Hondy CR-Z wyróżnia się światłami do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED, które podkreślają dolną linię wyprofilowanych reflektorów. Światła do jazdy dziennej dodają autu wyjątkowego charakteru, a w połączeniu z przednimi światłami przeciwmgielnymi tworzą układ idealnie dopasowany do wymagań rynku.
Płaska linia dachowa i ostro ścięty tył wersji CR-Z to elementy typowe dla wielu modeli Hondy, zarówno tych nowoczesnych, jaki i produkowanych w przeszłości. Design tego typu pozwala na pokonywanie oporów powietrza przy minimalnych zaburzeniach pędu, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin. Honda CR-Z w europejskiej specyfikacji posiada układ siedzeń typu 2+2. Na tylnej kanapie, na krótką przejażdżkę można zabrać dwie dorosłe osoby o niewielkim wzroście, podczas gdy dwójka dzieci będzie tam podróżować w komfortowych warunkach. W razie potrzeby tylne siedzenia mogą zostać złożone jednym ruchem, co tworzy płaską powierzchnię umożliwiającą przewiezienie większej ilości bagażu.
Wnętrze produkcyjnej wersji Hondy CR-Z, wraz z trójwymiarowymi wskaźnikami i „przyjaznym” dla kierowcy kokpitem, powstało na bazie projektu CR-Z Concept zaprezentowanego w 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio. Wszystkie najczęściej wykorzystywane funkcje zaawansowanej tablicy wskaźników umieszczono w zasięgu rąk kierowcy, co umożliwia pełną koncentrację na prowadzeniu pojazdu w każdych warunkach.
Deska rozdzielcza nowego coupe powstała na bazie dwupoziomowej konstrukcji, w której ciemna górna sekcja zdaje się „unosić” ponad dolną, jasnoszarą częścią, przechodzącą aż do środka wewnętrznych paneli drzwiowych.
Model CR-Z został zaprojektowany w celu dostarczenia kierowcy przyjemności z jazdy, dlatego dużą rolę w kształtowaniu charakteru pojazdu odgrywa konfiguracja podwozia. Niektóre komponenty płyty podłogowej zostały zapożyczone z modelu Insight, jednak rozstaw osi, rozstaw kół oraz poszczególne ustawienia, to cechy typowe wyłącznie dla nowej hybrydy. W zawieszeniu Hondy CR-Z zastosowano kolumny MacPhersona z kutego aluminium, które odznaczają się zwiększoną wytrzymałością w stosunku do elementów ze stali tłoczonej wykorzystanych w modelu Insight.
W porównaniu z rodzinną, 5-drzwiową i 5-miejscową Hondą Insight, model CR-Z ma o 115 mm krótszy rozstaw osi, a jego nadwozie jest krótsze o 295 mm, co przyczynia się do polepszenia zwrotności i zredukowania masy własnej o 44 kilogramy. Ponadto, charakterystyka pracy sprężyn i amortyzatorów w zawieszeniu modelu CR-Z została inaczej skonfigurowana z uwzględnieniem indywidualnych cech kompaktowego coupe.