Zarówno trzykołowy koncept 3R-C, który przeznaczony jest to jednoosobowego transportu do i z pracy przy zerowej emisji zanieczyszczeń, oraz miejski pojazd koncepcyjny EV-N to przykład wykorzystania przez Hondę napędu elektrycznego.
3R-C
Rewolucyjny, trzykołowy pojazd elektryczny na baterie wskazuje, jak w przyszłości może wyglądać minimalistyczny, miejski środek transportu dla jednej osoby, Napęd zamontowano nisko na trzykołowym podwozu, dzięki czemu uzyskano niski środek ciężkości i lepszą stabilność.
3R-C posiada przezroczysty baldachim nad fotelem kierowcy, gdy pojazd jest zaparkowany I się nie porusza. W czasie jazdy zamienia się on w ochronną przednią szybę, która osłania kierowcę.
Wysokie boki bezpiecznego fotela zapewniają większe bezpieczeństwo pasażerowi i redukują zagrożenie wynikające z ewentualnego zderzenia bocznego. Przed kierowcą znajduje się zamykana przestrzeń bagażowa, która pozwala na bezpieczny przewóz przedmiotów. Projektanci 3R-C stworzyli elastyczną pokrywę, która otacza górną część tułowia pasażera, chroni go przed warunkami atmosferycznymi i poprawia komfort jazdy.
Studium 3R-C zostało stworzone przez europejskich projektantów z centrum badań i projektów Hondy, które ma swoją siedzibę w Mediolanie.
EV-N
Koncept EV-N, który został już pokazany podczas Tokyo Motor Show, będzie miał swój europejski debiut właśnie w Genewie. }
EV-N to koncepcyjny pojazd elektryczny, który nawiązuje do malutkiego samochodu miejskiego N360 z 1967 roku. Na jego dachu znajduję się baterie słoneczne, które ładują akumulatory w czasie, gdy pojazd jest zaparkowany. We wnętrzu, przy drzwiach przyczepiono dwa „urządzenia osobistej mobilności”, czyli modele Honda U3-X – eksperymentalne urządzenia transportowe przypominające dwa połączone ze sobą kółka. Dwudrzwiowy koncept EV-N posiada baterie litowo-jonowe i mały silnik elektryczny, które mają być wykorzystywane głównie w ruchu miejskim.}
FCX Clarity
Dwa pojazdy koncepcyjne zostawią wystawione na stoisku Hondy wraz z produkcyjnym samochodem napędzanym wodorem, FCX Clarity. Zwycięzcę konkursu o tytuł „World Green Car” już mogą brać w leasing klienci w Japonii i USA, którzy zbierają doświadczenia dotyczące zasięgu, jakości jazdy i praktyczności tego pojazdu o zerowej emisji zanieczyszczeń. Dwa egzemplarze modelu przebywają obecnie również na stałe w Europie w celu prowadzenia długoterminowych badań.