"Laur Klienta/Konsumenta", największy program konsumencki w kraju, to zakrojony na skalę ogólnopolską sondaż, którego wyniki dają obraz popularności danego produktu w jego kategorii.
Tytuł nadany modelowi CR-V przez organizatora konkursu w rzeczywistości przyznany został przez polskich konsumentów. Jest on potwierdzeniem dobrej opinii Polaków o SUV-ie marki Honda oraz formą jego zbiorowej rekomendacji.
W tegorocznej edycji konkursu brane były pod uwagę dwie główne składowe: ogólnopolskie badania ankietowe oraz głosowanie czytelników Rzeczy o Biznesie, dodatku w Rzeczpospolitej.
Ankietę w postaci rozmów bezpośrednich oraz wywiadów telefonicznych w największych miastach Polski przeprowadziła firma Kowalski Pro-Media, wydawca Rzeczy o Biznesie.
Oceniana była przede wszystkim znajomość produktu, jakość, przywiązanie klienta do marki, chęć rekomendacji znajomym oraz wpływ doświadczeń osobistych na decyzję zakupu.