...dzięki unikalnemu systemowi składania „magicznych foteli”, jak je nazywa producent.
W modelu Jazz Hybrid istotne było takie zintegrowanie systemu hybrydowego w pojeździe, by nie uszczuplić przestrzeni we wnętrzu i by podłoga bagażnika pozostała na tym samym poziomie, co w aktualnych modelach 1.2 i 1.4 Jazz. Moduł IMA i jednostka kontrolna zostały zamontowane pod podłogą bagażnika w taki sposób, że jego pojemność nadal wynosi 300 l, a „magiczne fotele” nadal można składać w tych samych konfiguracjach, co w wersjach z konwencjonalnym napędem.
Oznacza to, że fotele można rozłożyć zupełnie płasko, powiększając przestrzeń bagażową do 831 l. Można także złożyć podstawy foteli, tak by były ustawione wertykalnie i można było przewieźć samochodem wysokie przedmioty.
Hybrydowy silnik i system kontrolny IMA w Jazz Hybrid są takie same, jak w hybrydowych wariantach modeli Insight i CR-Z, dzięki czemu można być pewnym, że zastosowana technologia jest sprawdzona. Po prawie dwóch dekadach badań i dziesięciu latach sprzedaży system Honda IMA potwierdził, że jest elastyczną i niezawodną technologią. W tej chwili ponad pół miliona pojazdów napędzanych w ten sposób porusza się po drogach świata, korzystając z połączenia niskiej emisji zanieczyszczeń i ekonomiczności w zużyciu paliwa.
Hondę Jazz Hybrid wyposażono w ten sam 1,3-litrowy silnik i-VTEC, co hybrydowy model Insight i mimo, że Jazz ma wyższą sylwetkę, emituje CO2 na poziomie 104 g/km (dane z testów wewnętrznych Hondy).
Tak, jak modele Insight i Civic Hybrid, Jazz Hybrid może korzystać z jednostki elektrycznej przy średnich i małych prędkościach, dzięki czemu zużycie paliwa w takim mieszanym trybie jazdy kształtuje się na poziomie 4,4, l na 100 km (dane z wewnętrznych testów Hondy).
Hybrydowa Honda Jazz wejdzie do sprzedaży w krajach europejskich na początku 2011 roku.