...o nazwie „road to zero emissions”, która ma na celu zredukowanie emisji CO2 przez wprowadzenie innowacyjnych pojazdów, zarządzanie zużyciem energii i wprowadzenie nowych technologii jej produkcji.
Honda EV Concept wskazuje, w jakim kierunku będzie rozwijać się stylistyka nowego, elektrycznego pojazdu w wersji produkcyjnej – Fit EV, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku.
EV Concept został zaprojektowany w taki sposób, by zaspokajać potrzeby przeciętnego mieszkańca miasta związane z codzienną komunikacją i dojazdem do i z pracy. Korzysta z tego samego 5-osobowego układu kabiny, co popularny hatchback Jazz. Producent zakłada, że po jednokrotnym naładowaniu baterii EV Concept będzie mógł przejechać do 160 km. Napęd stanowi pracujący w trzech trybach system elektryczny przejęty ze sportowej hybrydy CR-Z.
Nowa platforma hybrydowa typu plug-in to przykład nowej technologii hybrydowej wykorzystującej dwa silniki, która zadebiutuje również w 2012 roku. Została zintegrowana z platformą sedana średniej wielkości.
Napęd ma być dostosowany do codziennych zwyczajów mieszkańców miast, czyli pozwalać na krótkie, lecz częste przejażdżki i w razie potrzeby umożliwiać także podróż na większą odległość.
Poza tym w Genewie Honda pokaże model FCX Clarity, pierwszy produkcyjny samochód z ogniwami paliwowymi, który od 2008 roku oferowany jest w leasingu w USA i Japonii, a także najnowszą odsłonę modelu Jazz z automatyczną przekładnią CVT oraz Jazz Hybrid z napędem benzynowo-elektrycznym, który pojawi się w sprzedaży na niektórych rynkach w marcu tego roku.
Na stoisku Hondy podziwiać będzie można również odświeżony model Accord w wersji sedan i Tourer (debiut), model Insight w wersji na 2011 rok z nowym wystrojem wnętrza oraz pierwsze na świecie hybrydowe coupe z 6-biegową przekładnią manualną CR-Z oraz model CR-V wyposażone w wyróżniony przez NCAP system przeciwkolizyjny Collision Mitigation Brake System. Monitoruje on odległość pomiędzy pojazdami i ostrzega kierowcę o możliwości kolizji.