Klienci z Kalifornii i Oregonu będą mogli z niej korzystać już od lata przyszłego roku, a w pierwszych miesiącach 2013 roku leasing pojazdów elektrycznych ma zostać wprowadzony także w 6 innych stanach wschodniego wybrzeża USA.
Fit z napędem elektrycznym bazuje na popularnym hatchbacku i został dostosowany do potrzeb przeciętnego mieszkańca miasta dojeżdżającego do pracy. Po jednokrotnym naładowaniu może przejechać do 198 km (Honda przewiduje zasięg przy połączeniu jazdy miejskiej i na autostradach na poziomie 122 km). Hondę Fit EV zasila bateria litowo-jonowa 20 kWh i silnik elektryczny 92 kW. Zapożyczony z modelu FCX Clarity.
W wydłużeniu zasięgu Fit’a EV pomaga kilka ciekawych funkcji, w tym trzy tryby jazdy: Econ, Normal i Sport. W trybie Econ zasięg jest o 17% większy w porównaniu z trybem Normal, a w trybie Sport za to znacznie poprawia się przyspieszenie. Fit EV oferuje również kierowcy funkcję interaktywnego „coachingu”, podczas którego może się nauczyć, jak wydłużać zasięg pojazdu i wyciągnąć jak najwięcej z baterii.
Zewnętrzne wymiary Hondy Fit EV są takie same, jak wymiary Fit’a napędzanego silnikiem benzynowym, z wyjątkiem podwyższenia w podłodze kabiny, potrzebnego by umieścić pod nią baterię.
Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2012 roku Fit EV będzie dostępny jedynie z niebieskim lakierem nadwozia. Fotele we wnętrzu kabiny pokryto „biotkaniną”. Fit EV został także wyposażony w standardowy system telematyczny, z którym kierowca może się łączyć za pośrednictwem smartfonu, komputera lub interaktywnego pilota, by poznać stan naładowania baterii, zainicjować ich ładowanie lub uruchomić klimatyzację/ogrzewanie.
Zapraszamy do obejrzenia relacji z konferencji prasowej w Los Angeles poświęconej Hondzie Fit EV: