...– chodzi zarówno o nowe modele, jak i technologie.
Europejska Honda Civic Type R
W zeszłym roku na naszym kontynencie pojawił się nowy Civic, a niedawno nowa Honda CR-V. Teraz wiemy już także, że producent pracuje nad nowym, sportowym modelem NSX oraz zupełnie nową Hondą Civic Type R przeznaczoną specjalnie dla klientów Europejskich.
Linia Type R ma swoich zagorzałych fanów, a nowy model, jak twierdzi pan Ito, wyznaczy nowe standardy w zakresie osiągów i obsługi. Stworzony specjalnie na potrzeby rynku europejskiego Civic Type R będzie korzystać z technologii wypracowanych przez japońskich specjalistów podczas zmagań serii WTCC. Honda stawia sobie za cel, by nowy Civic Type R stał się najszybszym pojazdem z napędem na przednią oś, jaki okrążył tor Nurburgring. Model ma się pojawić w sprzedaży w 2015 roku.
Nowy kompaktowy SUV
Honda poszerzy także swoją ofertę w Europie, wprowadzając do sprzedaży na Starym Kontynencie nowego, kompaktowego SUVa. Ma bazować na tej samej platformie, co nowa generacja Hondy Jazz. Na razie pan Takanobu Ito nie podał żadnych bliższych szczegółów na temat tego modelu, ani nawet jego nazwy oraz daty pojawienia się w salonach sprzedaży.
Nowa seria technologii hybrydowych
Honda stawia na technologię napędu hybrydowego i wierzy, że odegra on kluczową rolę w redukcji emisji CO2. Producent zamierza pogłębić swoje doświadczenie w tej kwestii i przygotowuje trzy zupełnie nowe systemy hybrydowe. Każdy z nich ma indywidualną charakterystykę odzwierciedlającą różne potrzeby klientów.
Po pierwsze Honda będzie rozwijać swój lekki i kompaktowy system z jednym silnikiem mając na celu, by stał się on numerem jeden pod względem ekonomicznego zużycia paliwa pośród wszystkich pojazdów z napędem hybrydowym. Ulepszenia dotyczące mocy silnika i baterii oraz nowa przekładnia mają pomóc z zwiększeniu zasięgu kilometrowego systemu w trybie czysto elektrycznym. Honda pracuje również nad mocniejszym układem hybrydowym z dwoma silnikami przeznaczonym dla pojazdów średniej wielkości.
I na koniec – Japończycy eksperymentują także z bardzo wydajnym i mocnym systemem z trzema silnikami. Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) będzie gwarantować wyczynowe osiągi. Ta technologia zostanie zastosowana w nowej Hondzie NSX.
Nowa generacja modeli z ogniwami paliwowymi
Honda stawia również na pojazdy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi i uważa tę technologię za najbardziej ekologiczne rozwiązanie napędowe. W 2008 roku potwierdziła to wprowadzając na rynek model FCX Clarity.
Natomiast już za trzy lata japoński producent przedstawi nam nowy model z napędem tego typu. Ma być ewolucyjnym rozwinięciem technologii użytych w FCX Clarity, a jego produkcja ma pociągać za sobą niższe koszty. Nowy model pojawi się w Japonii, USA i Europie.