W konkursie o tytuł Kobiecego Samochodu Roku mogą startować modele należące do jednej z czterech kategorii: „samochód rodzinny”, „samochód luksusowy”, „samochód sportowy” lub „samochód ekonomiczny”. W tym roku Honda Civic wygrała w tej ostatniej kategorii. Drugie miejsce przyznano Volkswagenowi up!, a trzecie zajął Ford Fiesta.
Hondę Civic wybrano z początkowej listy obejmującej 300 modeli. Wszystkie nominowało jury złożone z 20 członkiń pochodzących z 11 krajów całego świata. Panie należące do panelu sędziowskiego konkursu Kobiecy Samochód Roku oceniły Hondę Civic biorąc pod uwagę kryteria, które są najważniejsze dla płci pięknej. Podobno kobiety kupując własne „cztery kółka” zwracają uwagę przede wszystkim na następujące aspekty:
- bezpieczeństwo,
- najlepszy stosunek wartości do ceny,
- estetykę,
- przestrzeń bagażową,
- łatwość prowadzenia,
- kolor nadwozia,
- „sex appeal”,
- obciążenie dla środowiska i
- czy pojazd jest przyjazny dla dzieci.
Wyróżnienie zbiegło się z ogłoszeniem producenta, że wprowadzi do oferty Hondy Civic nowy, 1,6-litrowy silnik i-DTEC (będzie dostępny pod koniec tego roku) oraz wariant w stylu kombi i nowego Civica Type R (oba modele pojawią się na rynku w 2105 roku). Wszystkie te modyfikacje dotyczą rynku europejskiego.
Nagrodę Kobiecego Samochodu Roku 2012 z rąk dwóch członkiń jury, Henny Hemmes i Sandy Myhre przyjął w Paryżu dyrektor Honda Motor Europe, pan Toshiaki Konaka i powiedział:
To wyróżnienie dla unikalnego stylu nadwozia i praktycznego wnętrza modelu Civic, które stanowią nieodłączne elementy jego charakterystyki i odpowiadają potrzebom i pragnieniom klientów segmentu C w Europie.
Wszystko pięknie, Panie Konaka, ale my chcielibyśmy wiedzieć, dlaczego na nowym filmie promocyjnym Civica za kierownicą zasiada wyłącznie mężczyzna, a kobieta zamiast korzystać z zalet waszego modelu siedzi w kawiarni i wypija jedną filiżankę kawy za drugą w oczekiwaniu na swojego ukochanego?