MotoNews.pl

Przyszłość INFINITI w Polsce i Europie Zachodniej

Przyszłość INFINITI w Polsce i Europie Zachodniej13.03.2019
Firma INFINITI Motor Company ogłosiła plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie działań na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim.

"Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian – mówi o zapowiedzianym na następny rok wycofaniu się marki INFINITI z Europy Zachodniej Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce. Posiadaczy samochodów INFINITI będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody – zapewnia i jednocześnie zdradza rozpoczęcie starań o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej.

Firma INFINITI Motor Company ogłosiła plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie działań na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim. W związku z tym marka zapowiedziała zakończenie sprzedaży swoich samochodów w krajach Europy Zachodniej po 1 kwietnia 2020 roku, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej.

W imieniu wszystkich ambasadorów INFINITI serdecznie dziękuję wszystkim naszym klientom i partnerom za zaufanie, jakim nas obdarzyli – mówi Grzegorz Szczypior.

Proszę jednocześnie przyjąć zapewnienie, że jesteśmy i będziemy z Państwem bez jakichkolwiek zmian w zakresie obsługi posprzedażnej i służymy wszelkim wsparciem, jakiego mogliby Państwo potrzebować w okresie użytkowania samochodów. Również sieć sprzedaży w Polsce, będąca częścią systemu dystrybucji dla Europy Zachodniej, będzie funkcjonowała tak jak dotychczas, do 31 marca 2020 r. W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii modele Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią INFINITI Europe, SUV QX60.

Przed końcem roku ogłoszone zostaną szczegóły specjalnie opracowanego planu, który zapewni kontynuację obsługi posprzedażnej w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych. Z punktu widzenia klientów nic się nie zmieni – gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów INFINITI, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.

My w Polsce jesteśmy w wyjątkowej sytuacji. Przez ponad dziesięć lat współpracy daliśmy się poznać jako najlepszy dystrybutor INFINITI w Europie, dlatego wierzymy, że centrala marki jest żywotnie zainteresowana tym, aby samochody INFINITI nie zniknęły z naszych dróg – stwierdza Grzegorz Szczypior. Co bardzo istotne, tuż za naszą wschodnią granicą samochody INFINITI będą dalej sprzedawane w ramach systemu dystrybucji dla Europy Wschodniej. Bardzo ważnym faktem jest to, iż marka jest w trakcie największej w swojej historii zmiany modelowej, która przewiduje wprowadzenie najbardziej zaawansowanych, wręcz kosmicznych samochodów o napędzie elektrycznym i to już począwszy od roku 2021. Ponieważ więc rynek motoryzacyjny jest w trakcie rewolucji związanej z historyczną zmianą napędu na elektryczny, nie da się na dzisiaj wykluczyć żadnego scenariusza.

Nie jest tajemnicą, iż jednym z powodów decyzji INFINITI Europe są bardzo rygorystyczne przepisy europejskie w zakresie emisji CO2, uderzające w miłośników tradycyjnej motoryzacji oraz aktualną gamę modelową i silnikową marki. Nawet, okrzyknięty rewolucyjnym, silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo, nie spełnia wyśrubowanych nowych norm WLTP i model QX50, który jest weń wyposażony, byłby na przykład we Francji obłożony dodatkowym podatkiem w wysokości 10 tys. euro. Ale wraz z wprowadzeniem modeli „all electric”, sytuacja ta ulegnie zasadniczej zmianie – tajemniczo dodaje Grzegorz Szczypior.

Jeśli chodzi o najbliższe miesiące – jedyna zmiana, jaką odczują klienci będzie polegała na szybkim – a nawet bardzo szybkim – wyczerpywaniu się oferty obecnych samochodów. Już dzisiaj wiadomo, że modele INFINITI przejdą do wąskiego grona samochodów kultowych, które z racji ponadczasowego wzornictwa i niskiego wolumenu sprzedaży w Europie, będą stanowić łakomy kąsek kolekcjonerski. Ale dodajmy – w przeciwieństwie do innych tego typu samochodów w przeszłości – z zapewnionym dożywotnim serwisem i dostępnością oryginalnych części zamiennych.

Źródło: Infiniti
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata