Infiniti FX to seria luksusowych crossoverów produkowanych od 2003 roku, która po raz pierwszy została przedstawiona na salonie motoryzacyjnym w Detroit w 2002 roku. Zbudowany w oparciu o platformę FM model FX, pojawił się w ofercie producenta w miejsce nieco mniejszego Infiniti QX4, którego produkcję zakończono w tym samym czasie.
I generacja (2003-2008)
Pierwsza generacja (S50) obejmowała dwa oznaczenia modelowe odnoszące się bezpośrednio do zastosowanych w nich jednostek napędowych. FX35 wyposażony był w 24-zaworowy 3,5 litrowy silnik benzynowy V6 i dostępny z napędem AWD lub RWD. Natomiast sercem mocniejszego FX45 była 32-zaworowa jednostka V8 o pojemności 4,5 litra.
W 2006 roku seria FX doczekała się faceliftingu. Zmianom uległy zarówno wygląd zewnętrzny (m.in. nowy grill, zderzak) jak i szereg dostępnych kolorów nadwozia oraz opcji wyposażenia. Infiniti FX było pierwszym samochodem osobowym na rynku amerykańskim posiadającym system reagujący na niezamierzoną zmianę pasa ruchu.
II generacja (2009-)
Przeprojektowane Infiniti FX drugiej generacji (S51) zostało oficjalnie zaprezentowane 4 marca 2008 roku na targach w Genewie a już latem tego samego roku wprowadzone do sprzedaży. Wersja z 3,5 litrową jednostką V6 nadal oznaczona jest jako FX35 natomiast następca „45-ki” został wyposażony w całkowicie nowy 5 litrowy silnik V8 o mocy 390KM i otrzymał oznaczenie FX50.
W 2008 roku podczas Paris Motor Show zadebiutowała wersja FX37 czyli model przeznaczony na rynki europejskie. Podstawową wersję napędzaną 320-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 3,7 litra uzupełniły wersje specjalne. FX37 GT uzupełniono o 20 calowe aluminiowe obręcze kół, skórzaną tapicerkę, podgrzewane/wentylowane przednie fotele, skrętne reflektory ksenonowe, czujniki parkowania oraz 7-biegową przekładnię automatyczną. Topową FX37 S wyposażono z kolei w obręcze 21 calowe, sportowe fotele oraz system ciągłej kontroli tłumienia (CDC).
W 2010 roku po salonie w Genewie ofertę Infiniti uzupełnił model FX30d wyposażony w turbo doładowaną jednostkę V6 diesla o mocy 240KM oraz 7 stopniową skrzynię automatyczną.
Podobnie jak w przypadku serii EX tylko modele na rynek amerykański dostępne są w wersji z napędem na 4 koła lub w wersji tylnonapędowej. Modele przeznaczone na inne rynki dostępne są tylko w wersjach z napędem na obie osie (AWD).