Historia Infiniti EX rozpoczęła się od prezentacji koncepcyjnego modelu podczas New York Auto Show w 2007 roku. EX Concept wyposażony był m.in. w zaawansowany system monitoringu wspomagający parkowanie (AVM), system reagujący na niezamierzoną zmianę pasa ruchu (LDP) oraz napęd na cztery koła.
Model zbudowany został w oparciu o platformę FM, (używaną również przy modelach G35, M, FX oraz modelu Nissana 350Z) co powoduje, że EX można uznać w zasadzie za SUV'a będącego podwyższoną wersją sedana G35.
Produkcję Infiniti EX rozpoczęto pod koniec 2007 roku od wersji EX35, która na rynku amerykańskim prezentowana była jako model na rok 2008. Auto zostało wyposażone w 24-zaworową jednostkę V6 o pojemności 3,5 litra i pięciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Dla klientów w USA model dostępny był do wyboru z napędem na cztery koła lub z napędem tylko na tylnią oś.
Wraz z początkiem jesieni 2008 roku Infiniti wprowadziło serię EX również na rynek europejski. Przeznaczony na Europę model EX37 (na rynku japońskim sprzedawany jako Nissan Skyline Crossover) wyposażono w silnik o pojemności 3,7 litra i mocy rzędu 320 KM, siedmiostopniową skrzynię automatyczną oraz napęd na cztery koła, który w modelach przeznaczonych na rynki europejskie oraz Kanadę jest wyposażeniem standardowym.
W 2010 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie Infiniti zaprezentowało model EX30d napędzany pierwszym w dwudziestoletniej historii Infiniti silnikiem diesla. Turbo doładowana jednostka V6 o pojemności 3 litrów i mocy 240KM, spełniająca normę Euro 5, używana jest także w sedanie serii M oraz crossoverach serii FX.
Na wystawie motoryzacyjnej w Pekinie w 2010 roku Infiniti zaprezentowało model EX25 napędzany najmniejszym dotychczas w tej serii silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra i mocy rzędu 235KM jednak modele z tą jednostką (EX25 i G25) nie są sprzedawane poza rynkiem chińskim.